Pre-Andra Adventsfirande

Fredag. Igen! Fattar inte var tiden tar vägen?!!! Inga fler föreläsningar, en vecka kvar på Patologikursen, prepförhör, tenta å sen är det preklinplugg för hela slanten en månad - å sen inget mer plugg förrän i september. Hur härligt låter inte det? Hade dugga igår, vilken inte gick så där jättebra, men med lite flyt kanske jag klarade mig... Troligen inte dock, eftersom de hade bytt ut nästan alla frågor från gamla duggor, vilket var det enda jag läst på. Taskigt... Resten av veckan har varit lugn, har pluggat rätt duktigt faktiskt å tränat bra med. Tyvärr har skrivsalen varit stängd för alla bollsportsaktiviteter pga förberedelser inför Nobel-föreläsningen i torsdags, men gymmet har ju varit öppet =)
Hade värsta mysiga kvällen i lördags förresten. Rätt lugn dag, med lite löpning å pluggning (!!!) under dan. Elin hade sen fått inbjudan till glöggfika hos Ali i vår kurs framot kvällen, så vi tänkte att det lät ju trevligt å åkte dit utrustade med presenter till värdparet i form av chokladkalendrar. Kom dit vid sex och kom när vi stod utanför porten på att vi varken tackat ja eller sagt att vi skulle komma, så det var bara att ringa å berätta att vi stod utanför och förväntades bli insläppta. Några av utbytesstudenterna från Holland var kvar, å vi blev så välkomnade till världens finaste lägenhet! Det bjöds på glögg å pepparkakor, ischoklad å lussebullar. Åsså trevligt sällskap då! Man borde hälsa på folk oftare, det är ju så trevligt... Åkte hem till mig efter nån timme å lagade mat - pasta med krämig kycklingsås - å hade en jättetrevlig tjejmiddag. Blev dock aningens fulla efter allt vindrickande (BiB + stoooora vinglas = farlig kombination) å drinkblandande (både mojitos å cosmosar), så när klockan närmade sig halv tolv kände vi oss båda i form för en utekväll. Gick till T-banan å åkte mot Söder för att sluta upp med Erik å co som haft pokerkväll. Efter en trevlig tunnelbanefärd med diverse sjungande, fotande å filmande kom vi då till Öst 100 och lyckades övertala vakten att släppa in oss före den halvlånga kön med bara killar... =)  Det visade sig där att även att Jonathan hade lagfest på samma ställe så det var ju trevligt, ju fler man känner desto roligare! In och ut på dansgolvet direkt! Självklart såg vi till att ta oss upp på scenen längst fram på R'nB-dansgolvet, trots några stora svarta killars idoga försök att hålla oss nere på dansgolvet, och shejkade loss rejält som vanligt. Try to stop us! Hade riktigt roligt ända till stängningsdags. Elin åkte hem med Erik (fast utan Erik som det sen visade sig...), medan jag utan att jag riktigt vet hur, hamnade på efterfest hos en PrU-are från KI tillsammans med annat folk... Lyssnade på Winnerbäck å sakta infann sig efterfeststämningen... Blev bjuden på den där sista onödiga drinken vid fem-sex-tiden nångång och följde sen med Jonathan därifrån runt sju. Man känner sig sådär lagom pigg när man åker hem med samma buss som det morgonpigga sjukhusfolket som precis ska kliva på sitt pass... Bjöd in mig själv och våldsgästade honom - eller sängen snarare - och fick väl sova några timmar i alla fall innan Elin var vänlig nog att ringa å väcka mig vid elva för att höra om jag var i lika usel form som hon. Vi skulle egentligen åkt ut till Malin för att rida på söndan, men kan man knappt stå upprätt utan att känna sig sjukt illamående så kanske det inte var sån bra idé... Låg istället å komade till två, åkte hem å somnade direkt i soffan å tvingade mig sen iväg för att spela innebandymatch framåt sju... Kanske inte världens bästa idé, och jag har väl sällan känt mig så bakis, men det var å andra sidan alla andra med... Hursomhelst så vann vi visst, men knappast med nått bidrag från mitt håll...
Den här helgen blir lugn. Borde verkligen plugga inför prep.förhöret på måndag å tentan på fredag, men vi får väl se. Micke kommer hit ikväll å stannar förhoppningsvis ett par dagar, så njaaa... Kanske inte så mycket plugg, men det ska bli så trevligt så! Å sen är det väl bara att ladda för nästa lördag då vår avskedsfest ska gå av stapeln. Den kommer bli årets grymmaste händelse!!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback