So this is christmas...?

Julstressen, rushen, julklappsköpsångesten å allt annat sånt där mysigt och traditionsenligt som man bara älskar den här tiden på året är över och förbi. Och jag slapp till och med att ha de sista klapparna kvar på julafton. Duktigt! Efter vår utomordentligt trevliga avskedsfest förra helgen dejtade jag å Elin både måndag och tisdag med CSOF-repeterande och träning. Hur duktigt är inte det då?! Vi hade förståss sparat på krafterna under patologin, så sådär värst ansträngande kändes det faktiskt inte, dock mycket seriöst!! Sa sen hejdå och good bye på tisdag eftermiddag för nån vecka framåt, och jag hade en riktigt skön kväll framför TV'n som sen fortsatte hemma hos Jonathan som haft lagavslutning med temaklädsel. Jag var ju tvungen att se reslutatet av mina utlånade kläder, och han var läskigt snygg som tjej och passade nästan bättre än jag i min strandoutfit *morr* Onsdan bestod av packning inför kvällens hemfärd och lite pluggande innan projekt "ta sig till tåget med alldeles för mycket packning" påbörjades... Kom hem till familjen vid tolv, lagom trött... Torsdan tillbringades med mina syskon i fotoateljé för produktion av årets julklapp till föräldrarna. Något som visade sig vara lättare sagt än gjort då min kära bror varken ville titta in i kameran eller se glad ut. Tvåhundra bilder och nästan tre timmar senare var vi i alla fall färdiga, trötta och hungriga, men nöjda med vår prestation. Sista klappinköpen på fredan, lurade sen med mamma på spinning (och fick ett träningskort för resterande tid här hemma) och sen var det glögg och uppesittarkväll hos Martin med hela gänget samlat. Så trevligt så, trots Bingolotto som stod på hela kvällen för att Berga envisades med att spela, och det rejält med sina fem lotter samtidigt... Promenerade hem när klockan blivit julafton, och blev något paff när hela familjen Burman - till och med mamma - var vaken. I normala fall annars världens mest kvällströtta familj. Så blev det då äntligen julafton... Sista paketet i klappkalendern bestod av en videokamera till "oss barn", men jag tror inte jag har nån chans på att få låna den överhuvudtaget... Även om jag försökte föreslå att jag kan ta hand om den första halvåret, men pappa lyssnade inte riktigt på det örat... Jag skjutsade sen ut lillasyster till stallet och åkte och körde ett pump-pass som uppladdning inför dagens frosseri... Petter kom över och fikade (dagens första glögg) och sen kom släkten å det blev Kalle å allmänt stimmigt... Mer fika. Glögg. Mat... Pust. Julafton är rätt intensiv. Sen skulle ju alla julklapparna öppnas, rimmen läsas, osv... Framåt tiotiden åkte i alla fall släkten, och vi blev ensamma - alla mer eller mindre slutkörda. Lekte lite med mina klappar såklart, men gick sen å la mig i hyfsad tid. Juldan. Kanske den bästa dan av dem alla. Inga krav. Ingenting som måste göras på heeeela dan! Var å tränade pump med mamma och hängde lite med familjen innan Frida kom och plockade upp mig vid åtta inför årets traditionella juldagsutgång. Förfest hemma hos Micke å Stefan med alla hemvändare (och hemmaboende) och sen utgång för hälften av gänget. Jag stannade kvar på förfesten nån timme till å promenerade sen med Matthis in till stan och Aveny. Trots en rätt lång kö kom vi in relativt snabbt och kunde sammanstråla med resten. Hade riktigt roligt å dansade större delen av kvällen. Träffade dock inte så många andra gamla bekanta, men de best of the best var ju redan där =) Blev kvar till stängning och följde sen med Micke hem, och där var delar av förfestfolket fortfarande kvar, dock med en något mer efterfestlig stämning... =) Tror inte jag somnade förrän vid sex nångång... Vaknade på annandan av att mamma ringer halv tre och kollar att jag inte glömt bort att vi ska vara hos farmor klockan tre. Öhm... Inte alls! Bara å hoppa in i duschen, slänga på sig kläderna å lifta med familjen upp till det som i år kallades "släktmingel" (och vad gjorde vi på julafton undrar jag då...?). Bakis å trött är det sällan nån större hit att tvingas vara social - denna gång inget undantag... Kom inte därifrån förrän långt senare, åkte tillbaka till Micke å degade i soffan hela kvällen framför reprisen av K1-finalen från i torsdags. Det är SÅ bakisdagar ska tillbringas, inte på nått annat sätt! Tisdag var det då dags att rycka sig i kragen och återuppta rollen som preklinpluggande student. Lyckades väl hyfsat och satt på Kulturmagasinet med Petter från i alla fall halv tolv till halv sex. Hann med en hel del neuro OCH skall-anatomi och kände mig jättenöjd! Var sen på spinning med mamma, vilket gick riktigt uruselt, kanske inte helt utan anledning då jag käkat värdelöst hela dan... Åkte till Micke å lekte med honom och Matthis som kom förbi lite senare. Öl- och utgångssugen. Klockan hann dock bli alldeles för mycket för att nånting fortfarande skulle ha öppet när avfärd kom på tal, och jag stannade (klok som jag är) kvar... Dagen har varit trist... Bara plugg. Å lite träning...

So far so good. Återstår att se var nyår ska tillbringas och när det blir återtåg till Stockholm... På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback