Allt annat än plugg =)

Tänk vad mycket annat man kan göra när man verkligen måste sätta sig å plugga.... Kom precis hem från jobbet och måste förbereda ett föredrag till doktorskolanseminariet imorron. Och tror du jag har börjat? Näe, alldeles riktigt... Min fina planering som bestod av att vara färdig igår gick ju som det gick å nu när man verkligen måste börja, ja, då fastnar jag här istället... 

Fast jag var i alla fall rätt duktig på annat håll igår. Sov först ut ordentligt å bestämde mig sen för att göra en seriös insats för att fixa mitt punkterade cykeldäck, vilket kanske inte låter som det heldagsprojekt det senare visade sig att bli...  Började duktig med att ta på mig löparskorna och bege mig av - efter mycket sökande - till min närmaste öppna cykelaffär som låg på Fridhemsplan. Sprang alltså dit å köpte en helt ny slang, vilket förövrigt är hur billigt som helst! Fattar inte varför folk envisas med att LAGA hålen... So far so good, men sen var jag ju tvungen å lämna tillbaka Petters cykel som jag i kaoset lånat och som stod parkerad på KI, så det vara bara att förtsätta löpturen, hämta cykeln å köra ut till Lappis. Fick sällskap av Petter in mot stan igen, han på cykel och jag fick ju fortsätta min splittrade löprunda, sprang till KI å hämtade istället Malins cykel (som jag ju också lånat), cyklade å handlade på Netto å sen hem för att sätta ihop min nyinköpta slang med däcket å sen cykeln. Gick ju rätt smidigt i alla fall, men cykelpump hade jag ju såklart inte, så det var ju bara att traska till Rålambshovsparken å Shellmacken för att fixa luft. Men sen, SEN kunde jag äntligen cykla på min fina bajk igen =)  Åkte hem å duschade, å sen hade klockan blivit så mycket som nästan fyra, vilket innebar att det bara var att klä på sig å åka igen... Till Söder den här gången för att se Jonathan å bajen spela innebandy mot nått troll-nånting-lag. De vann i alla fall relativt lätt å sen var det ju landskamp! Hängde på hem till Jonathan med massa innebandygrabbs för att se Sverige förnedras mot Kroatien, inte minst vår kära Mellberg som dagen till ära verkar trott att han hamnat i kvalet till volleyboll-VM eller nått i den stilen... Snygg block hade det i och för sig varit, men lite malplacerad... Då hela fotbollstittandet var av spontan-natur var det dock lite knapert med den traditionella fotbollsölen, så när drycken sinat i de burkar som nån välorganiserad person tagit med sig, kom istället lite annan dricka av mindre exklusiv natur fram, å när nån vänlig själv dessutom fixade lite groggvirke så vips så hade man hamnat på förfest istället! Själva matchen slutade ju bedrövligt, men säg den sorg som inte glöms bort i festruset... Så när det blev dags att dra sig in mot stan var det väl knappast nån som brydde sig längre. Vissa hade skjuts, men själv älskar jag ju att sponsra SL (eller hur det nu var...), så det blev buss - vilken jag i och för sig inte betalade för... Åkte till Slussen å gick på Eken. Dvs. ännu en bock i Carros lista över besökta krogar i Stockholm. Det tar sig!  =)  Trevligt ställe för början på kvällen. Drack ett par öl å satt ner å snackade innan taxi tillkallades och styrdes mot den nordligare delen av stan och Stockholm Kök&Bar. Duktig som man är lyckades man smita in där med å klarade sig undan den äckligt dyra entrén på 100 spänn... Me don't like Stureplan - hört den förrut?  Hamnade hursomhelst ganska snabbt på dansgolvet å där är det ju sällan tråkigt. Å innebandyspelare kan faktiskt dansa de med, åtminstone en del av dem... =) Hade riktigt roligt å det finns väl inget som går upp mot att dansa?!! Vet inte hur länge jag blev kvar, men jag hängde på Jonathan när han drog, vilket var runt tre-nånting. Back to Söder där vi till å med lyckades hinna med att se ett avsnitt av Naruto innan Carro slocknade... Men det var en riktigt lyckad kväll, brukar vara det när man inte har några planer eller visioner i förväg.

Dagen har väl varit mindre rolig då... Vaknade vid halv elva kanske å kände mig i betydligt sämre form än jag väntat mig... Cyklade hem å fick för mig att börja tvätta, samtidigt som jag tänkte börja skriva mitt föredrag, men tvättstugan å diverse annat smått å gott (läs: MSN, Nightlife å internet i allmänhet...) tog så mycket tid, så det blev ju sådär med det... Å vid tre hade jag fortfarande inte gjort ett smack och insåg istället att jag var tvungen att göra mig redo för att åka å jobba... Jobbade en rätt lugn kväll mellan 16 -22.15, köpte lite kvällsfika på vägen hem med ambitionen att verkligen jobba duktigt nån timme, men det var för mer än en timme sen å ännu har jag inte ens öppnat Word... Men nu, NU så kanske... *suck*
Hata doktorskolan...

Jag har förresten, om jag inte redan nämt det, bokat flygbiljett hem om två veckor... Det ska bli så trevligt så å få komma hem å träffa det underbara Sundsvallsfolket igen - Miss jo! =)

... men jobba nu Carro, sätt igång å skriv nångång!!  Okej, nu NU NNUUU! Bajbaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback