Overksam tentaångest

Torsdag idag, tenta på tisdag. Normalt brukar någon slags ångest krupit sig in och satt igång antingen motivationen för att börja plugga eller tvångstankarna över att man inte pluggar, men det vill liksom inte infinna sig. Har ännu inte börjat läsa å känner inte av den panik jag borde, å då går det ju som det går - tiden spenderas på annat håll!

Å i måndags då... Hade låst in lite grejjer i ett av skåpen i omklädningsrummen på skolan, å tror du inte nån har knipsat av mitt lås å snott mina saker... Så fruktansvärt irriterande!! Basketskor för 1500, mina träningsbyxor, en tröja å min handduk. Blir så jävla förbannad!!! Min planerade träning blev med andra ord inställd å jag åkte hem å sprang av mig ilskan istället....

Sen på tisdan hade jag ju lovat Petter att han skulle få låna min lägenhet fram till torsdag, då hans tre bröder skulle komma på besök å bl.a. gå på fotbollen. Jag blev med andra ord förvisad till Lappis å studentkorridor igen... Hade lovat att jobba samma kväll, så för att hinna träna nått så fick jag ju proritera bort skolan. Som vanligt. Hann köra ett rygg/mage-pass med Elin vid två-tiden innan det var dags att cykla ut till Stocksund å mina pensionärer. Gick rätt bra att jobba, kvällen flöt på å tiden rann iväg. Å sen blev det ju i alla fall närmare när man skulle hem, så på så sätt kanske inte Lappis var så tokigt ändå... =)

Onsdag. Klipptid klockan nio. Malin hade tipsat mig om ett ställe där man kan få elevklippning för ruskigt billiga pengar, så sagt å gjort. Billigt var det ju, men ujujuj vilken tid det tog!! Färgade å klippte mig i tre (!!!) timmar, men reslutatet blev helt okej i alla fall. Mörk. Mycket mörk. Fick sen bråttom att hinna hämta lite grejjer hemma innan seminariet på eftermiddan. Efter detta hann väl jag å Elin göra nästan en hel gammal tenta innan det var innebandydax! Det var jag, Elin, Jonathan, Erik, Erik, Göran, å Magnus som stod för dagens sammandrabbningar. Så fruktansvärt roligt att spela!! På kvällen var det ju sen fotbollslandskamp å vi gjorde det till en tjejkväll hemma hos Elin, tillsammans med Anna, Malin å Marja. Bakade scones å drack te istället för de klassiska ölen å chipsen. Inte alls dumt! Snacket låg väl på lite annan nivå det med "Visst äääär väl ljungberg snygg...", "Jag hörde att Zlatan och Östlund har tatuerat sig idag", osv... Stannade å sov över där sen, likagärna som att sova på Lappis, å självklart har man alldeles för mycket att prata om precis innan man ska somna, så det blev något senare än planerat...

Today. Torsdag då. Hade ställt klockan duktigt på halv åtta å käkade god frukost innan vi tog itu med dagens seminarieuppgifter. Efter två timmar hade vi dock bara avklarat halva första frågan, och insåg att det nog var kört, så vi gjorde oss klara å cyklade iväg till KI istället för att gå på informationsföreläsning om pre-klin-tentan. Snacka om ångestframkallande... Usch! Vill inte... Sen blev det seminarie, fika, pluggande av gamla tentor å vips hade klockan blivit sex å jag cyklade för att hämta mina sista grejer hos Petter som uppvärmning inför dagens benpass. Lyckades för första gången på en halv evighet att vara hemma före åtta, vilket faktiskt är rätt skönt... Duscha i lugn å ro, poppa popcorn å slå sig ner å titta på lite naruto.... Det är grejjer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback