Shopping, sjukhusval å Naruto - veckan i stort

Jeesees, var tar tiden vägen egentligen?!! Nästan bara en vecka kvar till tentan och helt plötsligt måste man börja anstränga sig. Det tycker vi inte om... Hade dugga i måndags som gick riktigt bra i alla fall. Skriftlig dugga som man fick rätta själv under seminarium. Något som kanske skulle tillämpas på fler examinationer? Var längesen jag fick sånt bra resultat... Efter duggan hade i alla fall jag och Elin bestämt att vi skulle belöna oss själva med en riktig shoppingrunda, så iväg till stan bar det!! Tänk att det kan vara så roligt att göra av med pengar? Båda var på jakt efter nya jeans, så vi trakasserade varendaste expedit i flertalet affärer, och fick dem att springa å hämta nya modeller och storlekar åt oss medan vi bosatte oss i provrummen. Hur trevligt som helst, och jag har aldrig fått så bra guidning i jeansköp. Målet var då att skaffa något baggy-stil jeans eftersom vi planerar att träna massa ben inför alpernatrippen, och därmed riskerar att växa ur våra vanliga byxor - något som Elin med fasa påpekade redan hade hänt. Resultatet av shoppingrundan blev i alla fall över förväntan när de slutligen slängde ut oss vid stängningsdags. Carro blev två par jeans, tre t-shirtar och en tröja rikare - och sådär lagomt men inte jättemycket värst fattigare. Å Elin lyckades minst lika bra. Sen var det då dags för vårt första stenhårda benpass på gymmet, där vi sällskapades av Mattias. Riktigt bra pass med Carro som slavdrivare, vilket slutade med att vi mer eller mindre kröp ut därifrån... Jag snodde Elins cykel så jag kunde ta mig hem - måste verkligen fixa mitt däck - å stöp nästan i säng...

Tisdan inte alldeles händelserik. Fast det är sällan man inser hur många trappor man går i varje dag. Träningsvärk som bara den i varendaste muskel på låren å rumpan, vilket gör sig påminnt ganska ofta... Annars: Lite plugg, IdrU-möte som för en gångs skull inte tog tre timmar, utan bara en å fyrtio, å sen boxning med Elin med bara liiiite fuskande på benövningarena... Inte hemma före halv-elva idag heller...

Onsdag. Dagens viktigaste händelse var valet av sjukhus inför patoloikursen som börjar nästa torsdag. Lottnumren fick vi dock förra veckan, så det var väl ingen jätteöverraskning, men nu är det i alla fall klart! Jag å typ de flesta jag umgås med mest hamnar på KS!! Jäääj! Tycker synd om stackarna som tvingas iväg till Huddinge bara... Men har man otur så har man! Satt duktigt å pluggade sen i väntan på innebandyns början klockan 17, men gissa om man blev besviken... Bara jag å Jonathan där. Suck. Jag som ville spela!!! Vi gick å käkade mat istället på världens gulligaste lilla italienska restaurang med hur god pasta som helst! Färska pastarullar med mozzarella, spenat å champinjoner / laxröra. Mmmmm....  Tyvärr så fick jag inte smaka på deras omtalade gudomligt goda kaffe - som var anledningen till att vi gick dit från början - eftersom detta var slut, men en latte kunde de i alla fall ordna å den var inte fy skam den heller. Följde sen med Jonathan hem för en introducering av Naruto. Detta är alltså en japansk animéserie som jag lovat titta på, dock med viss tvekan. Men efter 10 avsnitt är det bara att konstatera - det ÄR bra. Blev kvar där då klockan visade sig vara rätt mycket (konstigt efter 250 min Naruto...) och jag insåg att jag fortfarande inte hade nån cykel. Måste verkligen fixa mitt däck, jag klara mig inte utan min bike! Fattar inte hur jag ska klara vintern...

Upp tidigt på torsdag, hann till å med se ett avsnitt Naruto ;) å sen iväg till KI. Gick NÄSTAN på en föreläsning, men ångrade mig i sista stund, åkte hem å hämtade träningskläder och gymmade istället innan lunch. Skulle ju iväg å jobba kväll, så det var ju enda chansen att få träna nått... ;)  Lyckades roffa åt mig Petters cykel och åkte ut till Stocksund till klockan fyra för några timmars pengatjänande. Aldrig har det varit så jobbigt att arbeta, höll nästan på att somna framför ratten... Skönt när man väl slutade å fick gå å sova...

Today! Slog rekordet för den här veckan å gick hela 45 minuter av första föreläsningen innan jag å Malin la ner och satte oss och läste själva istället fram till lunch. Själv blev jag sen kvar på KI hela eftermiddan - för ovanlighetens skull, men fick inte så mycket mer vettigt gjort... Gymmade med Jonathan innan innebandyns början vid fem-tiden, å sen spelade vi i drygt en å en halv timme tror jag. Först två-mot-två, men sen kom tre glada danskar och vi kunde köra tre-mot-tre. Riktigt roligt var det, och det gick faktiskt bra. Längesen jag gjorde så många mål! Kom inte från KI alltså förrän vid halvåtta nångång, hungrig å dann. Åkte med Jonathan till Söder å käkade falafel å sen slöt vi upp med Kalle å spelade biljard ett par timmar. Gick riktigt uruselt faktiskt - å då var jag inte ens sämst.... Vi följde sen med hem till Kalle som lovat att bränna en DVD med Naruto-avsnitt åt mig, och kom väl därifrån runt tolv nånting, efter att ha fått se några brutala knockar i Ultimate Fight Club. Sjuk företeelse, men fascinerande att se... Ännu en gång inser man cykelns alla fördelar när man tvingas gå till bussen. Vänta. Åka. Å sen gå hela vägen hem... Tidsödande! Måste fixa min cykel NU!!! Imorron i alla fall... Nu ska jag se på Naruto =) Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback