Tenta, fyllerep å spelkväll!

Tentan gjord! Alltid lika skönt... Å med mina beräkningar kommer jag dessutom att klara mig - med ett helt poäng över G! Om jag nu räknat rätt... Pluggade riktigt uruselt till den här tentan, saknade helt drivkraft att läsa, så hela veckan har ägnats åt att läsa gamla tentor å memorera svaren. Åsså hade de nästan inte med en enda fråga sen tidigare, men man har visst lärt sig lite ändå å borde kunnat svamla till sig sina poäng om inte annat... Efter tentaskrivandet blev det ett ytterst officiellt valberedningsmöte med en selektiv del av IdrU under lunchen. Det är ju dags att tillsätta ny styrelse! Sen drog jag å Elin till Söder för att belöna oss själva med lite klädesshoppande. Fastnade på BikBok å kom inte därifrån förrän vi provat vartendaste plagg i butiken... Jag hittade i alla fall två munktröjor å två festlinnen - jättefina!! Droppade in på HM med å sprang rätt på precis en sån hatt som jag letat. Blev även kär i en mössa, halsduk å vantar som fick följa med mig hem =)  Fikade på Waynes å åkte sen å tränade på Friskis, biceps å triceps. Vi hade egentligen tänkt gå ut sen på kvällen, men var inte på humör, så det blev bio istället. Kalle å Chokladfabriken - hur bra som helst! *oompaloompaoompaloompa*

Plugghelgen som skulle varit blev kanske inte så pluggig som det var tänkt dårå... I fredags var det fyllerep med Flix - KI's tjejspex. De stod för dricka som de samlat på sig under repetitionernas gång i form av närvaropliktsböter. Vilket var ganska mycket... Öppen bar hela kvällen. Åsså fick vi mat å snacks å annat smaskigt till självkostnadspris. Jag som skulle ta det lugnt med planen att plugga dan därpå... Det gick ju inte alls det! Efter att middan var avklarad frammåt elva, fick vi då se första genomkörningen av själva spexet - med inte helt nyktra skådisar... Men de var duktiga å det ska nog bli bra! Sen blev det massa dans å jag som inte fått dansa på evigheter tog ju vara på tillfället =)    Så var det ju bastu som sig bör, å helt plötsligt hade klockan blivit fyra... Fattar fortfarande inte var tiden tog vägen?!! Men roligt det var det!!

Lördan som det skulle pluggas på blev ju helt förskräckligt seg... Sov till 12 i alla fall, sen kom Elin hit nångång på eftermiddan å vi försökte traggla oss igenom några tentor, men det gick ju sådär... Elin var hyfsat duktig (hon hade bättre självdisciplin å gick hem i tid kvällen innan...), men jag var helt värdelöst seg! La ner det där med plugg å handlade mat istället å förberedde värsta middan, snacksen å grejjer inför kvällen då vi skulle ha vår andra spelkväll. Å konstigt nog så blev jag helt plötsligt mycket piggare! ;)  Vid 19 kom våra spelpartners, Jonathan, Erik, Jonas å Moa, å vi käkade innan allvaret började. Alias stod först på schemat å jag å Jonathan vann LÄTT!  ;)  Sen introducerades vi för citadel - vilket också blev sysselsättningen för resterande del av kvällen. Riktigt roligt spel! Har dock förträngt utgången av det hela... Hade jättetrevligt hela kvällen, men det var kanske vad man kunde vänta sig... God mat å dricka med trevligt sällskap på det... Kan inte bli annat än en lyckad kväll, å ännu en gång har sällskapsspelet påvisat sin storhet inom underhållningsbranschen!

Söndan då när både jag å Elin skulle lära oss det sista i mikrobiologiväg började väl frammåt ett nångång med att vi cyklade ut till Kungshamra å hennes lägenhet. Kom väl igång runt halv tre, men sen läste vi faktiskt rätt bra ett tag, lärde oss massa virusar å parasitinfektioner å kunde till å med särskilja på en del bakteriesymptom ;)  Gjorde pauser å bakade scones, drack te, skvallrade å såg på Dolce Vita, men annars var vi väl hyffsat duktiga. Jag åkte hem vid åtta nångång å satt sen å såg Naruto resten av kvällen =)

Sååå... Ska ta å packa min lilla väska nu... Hade ju tänkt åka hem till Sundsvall imorron, å lite grejjer kan det ju vara bra att ta med hem. Har haft en rätt skön dag annars... Skippade doktorskolan å tog lite ledigt - tyckte jag förtjänade det med tanke på tentan igår. Sov ut, sprang sen till KI å tränade, sprang hem å slappade fram till fyra när jag hade flix-träff på KI, å därefter Med-SM möte... Å nu, ja packa var det ja......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback