Amphiox-gasque å spelkväll

Det är nått skumt med söndagar... vaknade vid åtta fullt påklädd i gårdagskvällens utstyrsel och ett dunkande huvud. isch! av med kläderna å somna om... mycket bättre! Igår var det Amphiox-gasque på MF. Jag och Elin hade laddat hela dan, gått på stan å köpt smycken, smink å lösnaglar å gjorde vårt bästa för att för en gångs skull kunne få räkna oss som feminina, men sen sprack det ändå nånstans i förberedandet, badrummet svämmade över å jag fick ta på mig den mindre feminina rollen som rörmokare mitt uppe i allt fixande, å sen var det ju det där med lösnaglar som gör en helt handikappad när man nu väl fått dem på plats... Så det hela slutade ändå med att vi, som skulle komma fram fräscha å snyggast på festen, fick trampa som tokar på cyklarna för att hinna fram inte alltför sent och därmed riskera gå miste om fördrinken... Väl framme blev det i alla fall en otroligt trevlig tillställning, och även fast vi gick miste om våra utlovade platser vid honnörsbordet förlöpte kvällen mycket angenämt. Vi fick varsin bordsdam i stället för herre, och det måste ju vara anledningen till att vi hade så trevligt ;)  God mat och dryck å underhållning i form av diverse spexande på scenen, där allas våra favoriter, herrspexet Corpus stod för den största behållningen =)  Elin skulle sen i form av styrelsemedlem servera gratisdrinkar på undervåningen, vilket jag tog mig friheten att hänga med på, och två drinkar senare är ungefär så långt jag minns av den kvällen... Jävla Elin, hon ska aldrig mer få blanda drinkar onykter åt mig i alla fall, måste ha varit hur starka som helst... Resten av kvällen är otroligt dimmig, men jag blev i alla fall så småningom satt i en taxi å skjutsad hem. Det ligger nån förbannelse över Amphiox-tillställningarna...

Resten av veckan har gått i pluggets å träningens tecken. Slutade upp med att gå på föreläsningar, och har istället läst på egen hand, vilket är rätt skönt då man kan lägga upp sin tid som man vill. Har än så länge varit disciplinerad nog att åka till KI klockan 9 på mornarna och sen sitta hela dan fram tll träningen på kvällen. Sen skulle effektiviteten behöva finslipas en aning, men det kommer väl... Har tränat som en tok på F&S hela veckan med, styrka, box, pump, mer box osv... Såååå roligt!!

Som en trevlig avslutning på arbetsveckan hade vi i fredags planerat för att ha en spelkväll, jag, Elin, Erik å Jonathan. Något vi tänkt ända sen i våras nångång, men som aldrig riktigt lyckas bli av... Jag å Elin var efter en dags mer eller mindre flitigt studerande iväg å körde ett sk skivstångspass vid halv fem, å tyckte sen att vi mer än väl förtjänat varsin pizza. Åkte hem till mig, handlade snacks, vin, duschade å köpte sen den efterlängtade pizzan som var helt underbart god =)  Sen ringer då Erik vid sju å säger att han inte kan komma... Svikare! Jonathan kom hursomhelst å vi hade hur trevligt som helst! Spelade en lång omgång TP å jag var bäst - of course, haha... Förrutom att jag inte vann då ;)  Elin dissade sen svikaren Erik å sov över här istället på min alldeles underbara bäddsoffa!

Å nurå, söndag, kurerande av gårdagkvällens hårda efterdyningar... Ska inte röra mig en meter längre än vad som krävs på hela dan!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback