En vecka avklarad!!

Helg! Tyvärr inte ledigt nästan alls, utan jobb ute i Stocksund både lördag och söndag. Men det är bra med de extra slantarna! Första skolveckan är avklarad, och jag ligger redan efter + har ett alltför fullspäckat schema framöver. Men det är bara roligt! Ju mer man har att göra, desto bättre!! Var å hälsade på hos Petter i tisdags å snackade en del. Kändes rätt bra, har ju varit lite sisådär med vår kontakt hittills...
Fick sen på onsdag reda på att Frescatihallen haft gratisträning hela veckan, jag som klättrat på väggarna över att inte ha nånstan å hålla hus, så då blev det besök på deras gym. Jättefint var det! På kvällen sen kom Anna och Malin hit och vi såg Ungern-Sverige som slog nått slags rekord i hur stor del av en match som kan vara totalt händelselös... Så trist! Men så kom ju allas våran Zlatan å petade in en boll på slutet så man fick nånting att glädjas över =)
På torsdan kom äntligen Elin tillbaka från kolloandet med ettorna. Jäääj! Hade IdrU-möte på eftermiddan, vilket tog en evighet med allt som skulle bestämmas å planeras. Nästa torsdag får vi vår idrottshall! Oj vad vi ska spela boll då =) Varendastedag. Minst. Kom inte från KI förrän nio, å åkte då för att utnyttja den sista gratis-träningsdagen. Hemma efter elva, å nä, inget pluggande idag heller...
Fredag. Skoldag, åtminstone halva. Satt duktig kvar å gjorde seminarieuppgifter inför måndagen. Hur ambitiös känner man sig inte då? Hann nästan färdigt... Sen var det utskottspresentation uppe på MF för ettorna, å vi stod fint uppradade i KI-matchstället, bjöd på frukt å värvade medlemmar och deltagare på våra aktiviteter, samtidigt som vi passade på att smaka riktigt godis från alla andra utskott... Var sen och provtränade på Friskis&Svettis nyöppnade träningscenter bredvid kårhuset. Fräscht å fint, så det får nog bli kort där ändå... Trots att det på sätt och vis bryter mot mina principer... Men, men, ekonomin är avgörande... Åkte sen hem till Nina för att övernatta inför dagens arbete. Kollade på kort från hennes resa, drack vin å såg "Bend it like Beckham", love that movie!
Så idag var det jobb. Tortyr att kliva upp så tidigt! Men med min fenomenala planering av sovplats var det i alla fall bara tio minuters cykelväg, så det blev ju nästan humant  =) Jobbdan orkar jag knappt ens prata om... Ensam om att ha körkort tvingades man ta alla larm, å dagen slog nog alla rekord på larmfronten... Fick tillkalla både ambulans å brandkår. Jäkla tanter... Cyklade sen å plockade upp mina grejjer hos Nina, åkte hem, bytte om, iväg å tränade, handlade mat å nu måste jag iväg å hämta hem min madrass till bäddsoffan som huserat hos Jonathan ända sen Linköpingstrippen i maj... Frida kommer ju imorron å skulle säkert vara tacksam över att ha nånting att sova på =)  Om bara den där Jonathan kunde komma hem från Uppsala nångång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback