Hem å vända

Jättevarmt ute, men är man inne i stan är det nästan olidligt. Noll vind å ingen chans att bada. Håller mig därför inomhus för en gångs skull och sitter och fixar massa ny musik. Tidskrävande projekt, men skoj. Fick min nya kamera i veckan med, å den kan man ju leka med hur länge som helst. Sååå fin! =)  Är det inte konstigt hur lycklig man kan bli av vissa saker? Känner mig alltid på så gott humör när jag har varit och handlat, allt från kläder till småprylar. Var ute på jakt efter nya solglasögon för ett par veckor sen, och hamnade såklart i alla andra affärer samtidigt, provandes kläder, skor, väskor... Var dock "duktig" och köpte bara mina glasögon, men åkte hem inte helt nöjd. Så dan därpå åkte jag tillbaka å köpte i stort sett allt annat jag provat, och då kändes det mycket bättre. Konstigt hur bra man kan må av att spendera lite pengar...

Har bott ute i stugan sen jag kom hem i tisdags och haft riktigt sköna dagar, bara legat å solat å läst, badat, åkt båt, wakeboard, ätit gott... Blivit sådär bortskämd som man blir när man är hemma. Igårkväll åkte jag in till stan för att träffa Frida. Var hos Emma som hade fest med sina gamla vänner från gymnasiet, en riktig tjejförfest med bara tjejer, typ 12 st. Är nog första gången nånsin, vi är ju inte så bortskämda med kvinns i vår bekantskapskrets. Hade hursomhelst trevligt, även om Frida och jag höll oss för oss själva, drack vin å snackade om livets alla problem och godheter mest hela kvällen. Gick lite senare därifrån (när vinet tagit slut...) och slog oss ner på Svenssons uteservering istället, det är inte ofta man kan vara ute i Sverige på kvällen barärmad och utan att frysa, så det kändes som slöseri att sitta inne sommarens finaste kväll. Sen blev det Oscar, där det var lika fullt som vanligt. Frida gick hem rätt tidigt, men jag stannade kvar och roade mig på dansgolvet till halv tre nånting. Härligt att få dansa igen!

Ikväll ska vi packa in familjen i bilen och köra ner till Sthlm och Skavsta flygplats, varifrån vårt plan till Rom går imorronbitti klockan 7. Fattar inte att vi ska iväg än... Men det ska bli hur kul som helst. Var år och dar sen jag reste nånstans med familjen, så det ska bli riktigt trevligt. Båten avgår från Rom på tisdag, sen väntar sju dagar till sjöss i lyx och överflöd ;)  Får väl återkomma med detaljer om alla rika amerikanare och sliskiga italianos när vi kommit hem... Spännande ska det bli i alla fall!

Nä, ska ta å börja packa kanske. Hatgöra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback