Tentavecka

Skrev tentan idag å det gick nog bra trots allt. Har mitt praktiska prov kvar att göra till veckan, men sen har jag tagit igen allt jag missat, så det känns så skönt. Så kan jag få ett riktigt jullov för en gångs skull. Käkade sushi till lunch med några kursare, var in till stan en sväng för lite julshopping, och har sen tagit en kvällspromenad, men mest tagit det lugnt. Skulle egentligen gått på tentafest ikväll, men känner mig inte tillräckligt pigg för sådana aktiviteter. Plus att jag fortfarande knaprar massa piller så nått festande är det inte tal om... Ska börja trappa ner imorron.

Har i övrigt varit en rätt händelselös vecka med mycket plugg hemma hos Elin, Sena, här... Var i och för sig på Red Hot Chli Peppers i måndags när de spelade i globen. Så grymt bra! De körde lite blandat med gamla och nya låtar, men bäst var nog de solonummer (eller solodueller snarare) som gitarristen och basisten körde ihop, åsså trumsolot därefter... Imponerande duktiga.

I onsdags var det dags för en annan koncert, men av betydligt mildare slag, då det var lucia och vi tog en tripp till Sundbybergs kyrka för att se luciatåget. Kyrkor kan vara rätt mysiga ibland, med tända ljus och julsånger. Lyckades komma lite i julstämning därinne, även om den snabbt försvann när jag cyklade hem i snålblåst å tio plusgrader...

Jag börjar bli orolig... Var har vintern tagit vägen?

Kommentarer
Postat av: emma

Skönt att du återhämtar dig så snabbt :)

Kan meddela att här i Umeå blir det minusgrader imorrn! :D har förhoppningar om snö till jul! Fast jag blir ju hemma i svall då iofs! men hoppas kan man :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback