Maj i korta drag

Över en månad har gått sen jag åter skred över Sveriges gränser, även fast det till och från känns som igår. Nästan. Första veckan i Stockholm var förvirrande, full av ångest över att komma tillbaka, blandad med glädje att träffa alla igen. Saknade bostad och sysselsättning och crashade hos Jonathan (min egna barmhärtiga samarit…), och njöt av att vara ledig om dagarna i det underbara sommarvädret. Solade, läste, tränade… Sen var det ju medicinar-SM som i år ordnades av KI, så torsdag-lördag kom 100 utsocknes läkarstudenter till huvudstaden för att kämpa om den åtråvärda bucklan. Mycket jobb för oss på hemmaplan med att laga mat och allt som ska fixas runt i kring. Både jag och Elin fick dessutom vara med i laget, trots vår frånvaro på träningarna det senaste halvåret, eftersom det aldrig finns tillräckligt med tjejer som vill vara med på lagidrotterna. Fattar inte varför?! Men det var tur eftersom det är bland det roligaste som finns att vara med i turnering! Det gick rätt bra för oss, även om vår plan att vinna gick i kras när vi inte vann innebandyn… Skyller på att tankarna var på annat håll på grund av allt organisatoriskt runt omkring. Ryckte upp oss i simningen från i fjol, dragkampen gick sådär (trots gladiator-killen vi värvat), volleybollen borde gått bättre, men sen vann vi överraskande fotbollen och (inte lika överraskande) löpstafetten. Försvarade med andra ord vår andra plats från de två senaste åren med den ständiga planen att nästa år, DÅ ska vi erövra förstaplatsen. Allt avslutades som sig bör med sittning, spex och storfest på kvällen, och där vann vi ju i alla fall överlägset ;)
Jag åkte sen abrupt till Sundsvall på söndan då mina föräldrar kom ner och hämtade mig och började sen ännu mer oväntat att jobba på tisdan på barnmottagningen som undersköterska, och har gjort det sen dess. Hur kul som helst faktiskt, och otroligt lärorikt att handskas med de små liven. Jobbet har blandats med träning (äntligen frisk för löpning å gym igen) och diverse utekvällar med Frida å resten av gänget. Första lördan var det tjejmiddag med massa vin som gick från middag till förfest till fest till efterfest. Hela paketet alltså, förutom utgång. Helgen därpå var det dags igen, vin hos Frida (något av ett måste) och sen fortsatt förfestande hos Micke med VM-final och Schlager-final i bakgrunden. Och denna gång kom vi faktiskt hela vägen in till stan och in på krogen. Inte illa alls! Det är hursomhelst alltid lika roligt att gå ut med folket här hemma. Och alltid lika blött. =)
I helgen som varit, var jag i Stockholm onsdag till fredag, träffade Elin å hämtade mer kläder, och sen åkte jag med Malin till Gävle för att agera hästskötare på hopptävling. Jättekul, och fullt upp med två hästar, en hund och en förvirrad ryttare att hålla koll på ;) Gick bra två klasser på lördan, och mindre bra de andra. Sen höll jag på att bli fast i Gävle när alla bussbiljetter var slut och det enda tåget som gick kostade 700 spänn, men snälla kompisar man har ryckte in efter ett desperat nödsms från mig, och grejade hemifrån så jag till slut fick skjuts med en långtradare. Kom till och med hem i tid för att följa med på morsdagsmiddag.
Nu blir det jobb hela veckan och sen en tur till Stockholm igen på fredag. Förhoppningsvis med dansk-besök…

Au revoir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback