IdrU-slag

Överlevde den här veckan också =)  I fredags var det IdrU-fest i tantoborgen hos Jonathan å Jonas. Kanske ett av de värre (bättre?) slagen på länge...  Med sponsring från visst håll bjöds det på pizza, öl, vin, snaps å punsch, och stämningen steg snabbt i takt med att dryckesförrådet sinade. Själv låg jag starkt minus på sovkontot redan innan, och utgången av kvällen blev lite vad som kunde förväntas. Höll dock ut längre än väntat! Hjälpte Jonathan att handla å fixa lite innan folket kom, och det blev stark dominans från det manliga könet. Fick sällskap av miss MF-ordförande, men annars var det klent med tjejer. Hade dock skitkul hela kvällen (åtminstone de delar jag väljer att minnas), åt å drack en hel massa innan det var dags för bastubadande vid åtta å sen är det lite dimmigare... Nånting med isländskt tillskott, boxningsmatch, sakletning å krälandes på toaletten... Hälften av festfolket tog sig aldrig därifrån, å själv somnade jag framåt tre-tiden i delad säng med två andra.

Vaknade som jag förtjänade, eller snarare värre än jag förtjänade, å åkte efter mycket om och men hem för att vila ett tag innan jag var tvungen att kravla mig iväg till en mycket ansträngande jobbkväll. Har sällan haft sån hemsk baksmälla, vilket inte rekommenderas att kombinera med bittra kärringar med reumatism och hemorrojder stora som vindruvor (Nä, fy Carro, så får du väl inte säga...) Som tur är så är de flesta tanterna snälla, å det gick okej, även om jag var halvdöd när jag väl kom därifrån en halvtimme försent (mutter...). Slocknade ganska snabbt...

Idag har jag varit duktig å städat, tvättat å haft Petter här på fika å middag. Så trevligt så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback