Ont...

AjajAJ. Har utan anledning fått så fruktansvärt ont vid varje inandning att jag inte vet var jag ska ta vägen. Å inte blir det bättre av att det är som värst när jag ligger ner, vilket gör det omöjligt att sova... Det började i lördags morse, å sen har det bara blivit värre. Känner mig som ett av seminariefall från skolan.

Fall 1:
24-årig kvinna med en 2 dagars anamnes på andningsrelaterad smärta. Ytlig andning med kortare tachypné-attacker och påtagligt smärtpåverkan. Diffus smärta över högra delen av ryggen, samt vid lungapex vid inandning. Ev något palpationsöm. Andningsfrekvens varierar med ställning. 7/min vid sittande. 30/min vid liggande. Normala andningsljud. Regelbunden hjärtrytm. Vilopuls på 90/min att jämföra mot normala 45/min. Ingen feber...

Kanske borde kolla upp det imorron. Det här går ju inte, jag vill sova...

Vi hade förresten match i söndags å vann för faktiskt, vilket var på tiden... Jag hade värsta flytet å satte allt! Kul att spela när det går bra...

Nä, måste försöka sova. Drar mig för att lägga mig bara... Kanske ska göra ett nyt försök i sittande sovställning... Suck.  Är faktiskt lite orolig över vad det kan vara. Det var det där med hypokondriska läkarstudenter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback