Patient

Vilken vecka... Åkte in till akuten i tisdags morse efter en helvetesnatt. Malin var snäll å körde in mig, å sen  mötte Elin upp med oss på plats. En heldag på akuten med prover, röntgen, CT å hela kitet senare, så blev jag inlagd med oklar diagnos. De hittade en 5 cm stor förändring i höger lunga, som är boven till all smärta, men ingen kan säga vad det är för nått.  Har legat inne sen dess, men inte fått tid för operation än, förhoppningsvis blir det inom 1-2 veckor. Idag är jag hemma på permission, vilket känns rätt skönt. Får se om jag blir hemma över natten, eller om det bara blir till ikväll. Det beror lite på hur ont det gör och hur bra pillren verkar...

Känns så overkligt. Jag är ju inte sjuk, å definitvt inte patient. Det är ju jag som ska ha vit rock å springa runt med stetoskopet i högsta hugg, inte ligga å ha ont i sängen som en annan sjukling. Måste vara ett stort missförstånd. Snälla, ställ allting rätt igen...

Kommentarer
Postat av: Martina

Brukar va dålig på att skriva kommentarer när jag läser bloggar, men nu känner jag att jag måste göra ett undantag. Låter skitjobbigt och läskigt det där, och jag hoppas det löser sig snabbt och smärtfritt! Du får väl försöka se det som en nyttig erfarenhet inför framtiden..! (Har inte läst din blogg så länge men om jag fattat det rätt läser du till läkare?)
Krya på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback