Romantik

Åkte hem till Elin efter skolan, vi lagade mat å hade en riktigt romantisk kväll med tända ljus, rödvin och avancerad pasta bolognese. Vi har ju typ inte setts på evigheter känns det som, så det var skönt att få snacka lite å uppdatera allt som hänt sen sist. Planen för min del var att fortsätta till Challes inflyttningsfest med Hanna, men det blev inte riktigt så. Skolan tar verkligen all energi nu för tiden, så när det väl blir  fredagkväll längtar man mest efter att få ta det lugnt. Jag stannade hos Elin istället, och vi bredde ut oss i soffan och såg på idol-finalen som hade temat kärlekslåtar, vilket passade temat för kvällen rätt bra. Gråtframkallande låtdedikationer och smöriga ballader, vilket själklart resulterade att vi båda suktade efter nån att krypa in i famnen hos... I brist på potentiella hångel fick vi dock hålla till godo med att dela kudde med varandra samt den gemenskap som riktig kompiskärlek trots allt ger. Och det är verkligen inte fyskam det heller, vänskaplig emotionell kärlek värmer ju lika väl som den attraherande fysiska, fast på annat sätt... Anyway, love you bejbi!

Tyvärr åkte ju fel person ut (om vi återgår till Idol). Det vore ju synd att säga att jag sett speciellt många idol-avsnitt, men när man väl tittar så fastnar man rätt snabbt, och hon som åkte, Felicia, verkar vara en rakt igenom perfekt människa, sjunger bra och är sådär riktigt snygg-söt. Egentligen är det attribut som jag brukar kunna störa mig på (dvs kombinationen små, söta, perfekta typer), men hon verkar helt enkelt för helyllebra för att ens jag ska kunna irritera mig. Sen tycker jag ju om att titta på snygga människor, tjejer som killar, men vem gör inte det? Funderade starkt på att tapetsera en vägg med bara snyggt folk, risken är väl att man fastnar och aldrig tar sig ut...

Nu ska jag sova och drömma om den andra formen av kärlek...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback