Utlåst å kulturhus

Ikväll gjorde jag det som jag fasat för sen jag flyttade in - att låsa dörren med nycklarna innanför. Blev så förbannad på mig själv, så fruktansvärt onödigt... Åkte trots det å spelade basket (tänkte att nån kanske var expert på att dyrka upp dörrar...), och fick låna ett egethopplockat inbrytningskit  av Elin (hårnålar, spegel, skruvmejslar... man har väl sett på film). Hittade även en vajer å ståltråd som jag åkte hem med för att försöka bryta mig in/lirka ut nycklarna med. Det gick sådär. Blev tvungen att kalla på låssmeden till slut å blev 700 spänn fattigare. Suck. I'm an idiot!

Igår var en mycket bättre dag. Efter en halv evighet i skolan (vanligt numera...) hängde jag med Elin på yoga. Anledningen var att det idag hölls av en direktimporterad indier, så ska man gå så ska man väl göra det då?! Det inledes med haaaoooommmmmmmmm - chanta - chanta - chanta ett tag innan det var kroppsböjning för hela slanten. Tänk vad många konstiga kroppsställningar man kan inta...

Kvällens riktiga höjdpunkt kom dock inte förrän därefter. Vi cyklade in till Kulturhuset, där det var temakväll om "Bioteknisk manipulation av människokroppen". Vi missade dock debatten, men kände att det inte gjorde så mycket. Vi mötte upp med en bunt kursare å slog oss ner med varsin öl istället i väntan på det jag åkt dit för: eMiL Jensens spoken word-uppträdande. Runt tio kom han igång med sina fantastiska texter, och alla bara tystnar å sitter andäktigt och lyssnar för att inte missa ett ord. Så grymt bra, gå å se honom om du får chansen!

http://www.emiljensen.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback