Frank

Lyssnade på Frank i P3 när jag cyklade till träningen tidigare ikväll. De intervjuade en Sverigedemokrat (namn utelämnat), som verkade vara något av det mest korkade som gått omkring i ett par skor... Man tycker ju ändå politiskt engagerade personer brukar ha nån slags förmåga att uttrycka sig och föra fram nått slags budskap, men inte... Vet inte var de hittat honom, men det var nog slutet på hans karriär som mediafigur. Intervjun var i Göteborg, och SD-killen fick frågor om svenskhet. Först fick han peka ut den mest svenska platsen i Götet (Gustav Adolfs torg, hjältekonung, osv - fast krig, det var inte bra...), och sen skulle han peka på det osvenskaste han såg just då, å håll i dig:

"Inget jag ser just nu ser så främmande eller skrämmande ut, men man kunde tänka sig att det skulle kunna finnas... Om det stod en grupp talibaner här och planlade nån terroristaktivitet, då skulle det vara störande, främmande och otäckt, men det gör det ju inte. Hade det varit en kiosk som sålt falafel hade det inte varit så jättesvenskt, men inte så störande..." 

Alltså... Va?!! 

Strax efter kommer nästa fråga om vad han skulle sakna mest om alla invandrare försvann:
 
"Personligen skulle jag sakna de invandrare jag känner, som individer, på individnivå. Att det ska finnas många falafelställen är kanske inte det viktigaste för mig..."

Alltså...  Va?!!

Är det för de eventuella talibanerna som ska invadera GA-torget, som vi ska slänga ut alla invandrare och invandrade influenser ur Sverige? Det låter ju onekligen logiskt... Ungefär som ett kasst  vaccinationsprogram där du kan slippa nånting ont som eventuellt kan dyka upp nångång, men kommer garanterat att slå ut hela den goda floran i samma vända... Och om nu han inte tyckte det var så värst skrämmande, främmande eller otäckt egentligen, var ligger då problemet? Och har han verkligen tänkt igenom sin ståndpunkt i falafelfrågan ordentligt, verkar han inte lite kluven där... Man kan ju inte både äta kakan å ha kakan kvar (gammalt beprövat ordspråk). Tyckte även det var en intressant slutkläm där med att de invandrare som ligger på individnivå får stanna... 

Hur de lyckades med att trycka upp röstsedlar överhuvudtaget är över mitt förstånd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback