Tentafest

Så var det fredag igen. Tycker veckorna bara flyyyger förbi! Skrev ju tenta i onsdags, å var sen på värsta tentafesten. Hur kul som helst faktiskt, var ju ändå ett par veckor sen jag var ute å festade... Jag å Elin käkade exotisk buffé först på West på Rörstrandsgatan (grymt gott!!), cyklade sen ut till Kungshamra (och blev mycket nöjd med att jag inte valt Danderyd, förstå vad mycket sovtid som skulle gå åt till transport...) hem till Mattias å Maja som öppnat sina dörrar för kvällen. Mycket trevligt, och ett bra tillfälle att prata med massa människor jag inte hunnit hälsa på hittills. Drack vin å drinkar, käkade kanelbullar (kanelbullens dag - så jävla lurade!) å rökte vattenpipa. Helt plötsligt var klockan närmare fyra, å jag kanske inte var så sugen på att cykla hem, utan blev erbjuden en sängplats och tog den med glädje.
Torsdan var då mindre rolig... Festandets baksida slog till med full kraft, men eftersom jag lovat att följa med å spela hockey, var det bara att cykla hem, hämta skridskor, byta kläder å starta projektet ta sig till Vallentuna. Fick sällskap av Magda å en lång tågresa senare hittade vi rätt ishall. Snörade på grillorna å började visa grabbarna vem som var hårdast (eller...?). Hann spela en timme i alla fall, å sen var det hemfärd igen. Fick dock skjuts till Bergshamra den här gången, så det gick lite snabbare... Fixade mitt trasiga cykeldäck för andra gången på två dagar (morr), och kom sen äntligen hem å fick vila lite...  Malin kom hit sen på kvällen å vi käkade mat å snackade grabbproblem. Kom så långt att vi starkt funderade på att bli lesbiska, men det är lättare sagt än gjort...

Ledig idag med, städar å grejer inför att familjen kommer ner ikväll. Har ju en kattallergisk bror och en kattfobisk mamma, så det blir spännade å se hur det går med Tyson. Ska bli mysigt att ha dem här i alla fall. Gå på stan, käka god mat, umgås å fira mamma som fyller femtio. Å imorron ska vi på Mamma Mia =)

Dax att hämta upp tvätten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback