Jo, jag saknar dig faktiskt...

Har inte tänkt på dig nästan alls de senaste dagarna. Är det bra eller dåligt? Så fullt upp med att leva mitt eget liv här hemma med fullspäckat schema, att jag knappt hinner reflektera över att du inte är en del av det. När jag väl stannar upp och funderar blir jag ju dock medveten om att jag saknar dig, så bara för att jag inte har dig i tankarna betyder ju inte det att jag vill vara utan dig. Är det samma sak för dig?

Rimligtvis borde det inte vara någon skillnad. Rimligtvis borde det inte betyda att när jag inte hört av dig så har du glömt mig. Rimligtvis borde du också kunna ha sånna uppbokade och intensiva dagar att du har tankarna på annat håll. Rimligtvis borde du rent teoretiskt kunna fungera, tänka och vara på samma sätt som jag. Rimligtvis, men ändå...

Så fort jag inte hör av dig på några dagar börjar hjärnan spela sina mind games. Och jag hatar det. Tänk om man slapp ha detta feminina drag av att överanalysera allting, vad mycket enklare livet vore. Jag förstår inte den evolutionära fördelen med att kvinnosläktet förunnats detta självdestruktiva drag, nån som kan upplysa mig? Det blir ju så patetiskt och skrattväckande löjligt när jag ser mig själv från ett objektivt perspektiv att jag nästan skäms.

Som nu. Har som sagt inte ägnat dig en tanke sen i lördags, men när jag väl gör det inser jag att du inte hört av dig sen just i lördags, och hur tolkar jag det? Jo, just det... Suck. Så förbannat fånigt! Och ändå gör jag om samma sak, gång efter gång trots att jag vet att det är idiotiskt. Och jag är ingen idiot. Men vad är det då? Brist på självkänsla? Jag tror inte det... Rädsla över att tappa kontrollen? Över vad? Förstår inte vad jag är orolig över. Att förlora dig kanske. Fast hur stor skulle egentligen skillnaden bli motför hur jag lever mitt liv nu? Du är ju aldrig här. Jag är aldrig hos dig. Och för inte så längesen visste jag inte ens vem du var.. Kanske är det bara rädslan över att förlora vetskapen om att det finns nån därute som faktiskt tycker om mig som är skrämmande. Nån som jag dessutom tycker om tillbaka... Kan du inte bara komma hit?!

Kommentarer
Postat av: Bysse

Hej Carro! Jo, allt är bra med mig. Börjar väl komma in i rollen som bibliotekarie nu :) Nu är det ny bostad som gäller, letar för fullt här i halmstad. Ska du till Sundsvall nåt snart? jag ska nog dit i slutet av oktober. Hadet gott!

2006-09-26 @ 22:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback