Lite om allt

Har precis kommit hem från KI, basketen har dragit igång igen å vi spelar två gånger i veckan. Jag å Hanna å en bunt grabbar - hur kul som helst, men idag gick det segt... Vi ska börja spela i lag med! Totalt oseriöst med träning ibland en gång i veckan, men det är matcher varje helg, så det blir hur grymt som helst! Div IV - KFUM Grimsta, bara att komma å hejja på oss, säsongspremiär (och första träffen med laget) på lördag ;) 
Har kommit igång lite bättre med boxningen också, slutat gå på introduktionspassen, å köra lite mer fysiskt. Jobbigt som faan, men härligt sätt att träna/få ur sig sina aggressioner på. Å om två veckor börjar yogan. Åsså är det innebandy på onsdagar. Å Volleyboll. Å löpningen då... Fattar inte hur tiden ska räcka till, hur hinner alla egentligen??

Jag å Elin var å paddlade kajak förra veckan. Jag har alltid varit så sugen på att ge mig ut när jag sett alla fritidspaddlare glida förbi utanför fönstret, så förra tisdan gjorde vi slag i saken å hyrde oss varsin båt under två timmar. Kaxiga som vi är så sa vi såklart inte att vi aldrig paddlat förut (Elin hade ju faktiskt provat en gång...), å killen vi hyrde av fick för sig att vi kunde det här med kajak, så han gav oss två bra (läs: instabila) kajaker å mer eller mindre dumpade oss i vattnet. Well, well, man är väl inte sämre än att man kan ro, så vi paddlade iväg efter bästa förmåga, men insåg snart att det här med att svänga inte var helt lätt ("Vaddå trycka på pedalen? - den svänger ju åt olika håll varje gång!"), å att vi inte hade en aning om vad vi skulle göra om vi välte... Kom dock tillbaka helskinnade (å torra!), å funderar starkt på att gå nån slags introduktionskurs för roligt det var det, å det var ju bra det!

Gick igår kväll introduktion på mitt nya hemtjänstjobb. Fick gå med Hanna, som jobbar där och är anledningen att jag hamnade där överhuvudtaget (tack), visserligen hemtjänst igen, men i alla fall närmare än förra hösten - tanterna runt fridhemsplan. Hade ju helst haft ett usk:a jobb, men det är ju så förbannat många läkarstudenter i den här stan som tar alla jobb. Men ett jobb är ju ett jobb å pengarna behövs. Mer än väl...

Förra helgen var det introgasque på MF. Jag, Elin å Malin hade planerat att ha förfest, tillsammans med Malins bror som börjat på KTH å smått förtvivlat insett att det knappt fanns några tjejer (men desto fler med magväska...). För att han inte skulle bli alltför ensam med oss tre flicks, sattes projekt hitta-folk-för-förfest igång, och när det väl blev dags blev vi säkert 15 st hos Elin som bara vackert fick tacka å öppna dörren. Det blev en jättelyckad kväll i alla fall, kul förfest med massa nya kursare å gamla stjärnor å sen dans på MF hela natten. Lajk to däns!

malin å tomas
Tomas å Malin

elin å fredrik
Fredrik å Elin

jag å erik
Jag å Erik

Var å hade värsta lyxdan i onsdags. Jag å Elin hade bokat tid för ansiktsbehandling, å fick ligga i 90 minuter å bara bli ompysslade. Rengöring, peeling, massage, krämer, handmassage... Mmmmm, underbart! Gick sen efter det å klippte mig, men det blev väl sådär... Var hos en frisörskola å fick en osäker tjej som jag mer eller mindre fick tala om för hur hon skulle göra, vilket kanske inte är så kul, men till slut så var i alla fall alla slitna toppar borta utan att jag såg ut som cruella de ville...

Mer då... Tyson, min älskade kisse, är hur go som helst. Trots den dåliga ovanan att väcka mig vid sex när han får tråkigt, genom att bita mig i armbågen. Han är världens vilde å i trotsåldern, men samtidigt älskar han att gosa, så det väger liksom upp varandra.

Å appropå älska ;)  Har kvar dansken i Danmark. Kanske där de gör sig bäst? Börjar inse att vi troligtvis inte kommer kunna träffas förrän till jul, men det känns rätt okej ändå. Snackar nån gång i veckan, messar varje dag, å det är ungefär vad man kan göra. Känns relativt stabilt, å jag har så mycket att göra ändå att jag inte hinner tänka på honom alltför mycket. Men det är klart... visst saknar jag honom och skulle inte alls ha nått emot att åka ner om det dyker upp nått bra tillfälle under hösten...
.
Sen nånting tråkigare är att pappa är dålig å ligger på sjukhus. Problem med tarmarna, opererades för tarmvred för snart två veckor sen å blir liksom inte bättre... Inte mycket att göra, vet inte vad som är fel... Bara att avvakta å hoppas det blir bättre, annars måste han opereras igen till veckan... Synd, inte minst som familjen ska ner hit å hälsa på om två veckor... Men det kanske hinner bli bra, hoppas det!

Sååå. Ska kanske gå å lägga mig eller nått. Har varit sjukt duktig idag å städat lägenheten å fyllt upp kylen + att jag suttit å pluggat på skolan i stort sett hela dan. Mycket nöjd med mig själv. Å imorron är det fredag! Äntligen! Fast det blir en lugn helg, måste plugga, åsså match då, å ev jobb på söndagkväll...

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback