Valdags

Att det ska vara så svårt? Jag som inte ens är intresserad av politik, men ska man rösta ska det göras ordentligt. Har suttit hela morgonen och läst igenom partiprogram och svängt fram och tillbaka otaliga gånger. Gjorde även SVTs valtest, och fick i stort sett samma resultat på alla partier. Inte så hjälpsamt... Dilemmat är att jag egentligen tycker miljöpartiet och vänsterpartiet har sundast åsikter, men röstar jag på dem är det ju samma sak som att låta mr Persson sitta kvar, å det är ju det sista jag vill. Och för att få bort honom krävs ju blå vinst, men där hittar jag ingen som tilltalar mig helt...  =/  Framförallt gillar jag inte deras elitistiska inställning (nog för att jag själv gillar elitsatsning, men det gynnar ju långt ifrån alla), deras brist på att bedriva jämställdhetsfrågan och är kluven till deras sätt att tackla arbetslösheten. Dock gillar jag privatisering, men kanske inte inom alla områden? Miljöpartiet verkar kloka, åtminstone vad gäller arbetslöshetsfrågan, jämställdhet, studentvillkor också miljön då, som det kanske är dags att alla slutar blunda för...? Gillar dock inte alla deras punkter, men det gör man väl aldrig... Dilemma som sagt. Fick lov att kompromissa, vilket till slut blev en röst på centern i riksdagsvalet, vilka faktiskt driver många frågor rätt lika mp, åtminstone de som jag bryr mig om. Röstade på mp i kommunvalet istället och sen moderaterna i landstingsvalet, vilket är ett område där jag tror på deras tankar om privatisering, mm. Också för trängselskatt då.

Känner mig inte helt nöjd, men men... Bort med sossarna nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback