klinik, fest å pre-alpernatripp

Tänkte bara berätta att imorron åker jag minsann till Alperna för en veckas sol, snö, berg, snowboardåkning, fest också min dansk förstås. Ska bli så grymt kul, och jag har inte kunnat tänka på annat den senaste veckan, bara gått omkring smått disträ å smilat för mig själv. Om 24 h går planet. Dessvärre kommer jag inte kunna ta mig hela vägen till Cervinia imorgonkväll, utan får stanna i Milano över natten, där jag ska göra premiär i couch-surfingens värld. En av de bättre idéerna jag stött på (www.couchsurfing.com - perfekt för alla reseälskare!), så det ska bli spännande. Lutar åt att jag ska bo hemma hos ett par tjejer som passande nog bodde precis vid tågstationen. Återkommer med rapport.

I tisdags började vår första vecka på klinik och den långa processen mot att bli läkare på riktigt. Tidiga mornar, långa dagar, mycket förvirring och otroligt många nya intryck gjorde kombinerat att tiden bara flög iväg. Jag har varit på två kortare "strimma-placeringar" på två kliniker, så det har verkligen varit intensivt och informationsmatning av hög grad, men det har varit spännande med lite verklighet, och hittills har jag haft riktigt bra handledare. Fortsätter det såhär så kommer den här terminen bli hur kul som helst, även om man verkar kunna lägga ner alla planer på nån slags fritid, för att inte tala om det där extrajobbet jag egentligen behöver...

Jag har dock hunnit med lite annat i veckan. Basket som vanligt å lite annan träning prioriteras högt och kläms alltid in, tror det behövs som kontrast till all hjärngymnastik om dagarna. Var på födelsedagsmiddag hos Sena på torsdan, fick jättegod mat, vin å tårta å blev kvar längre än planerat, men det var riktigt trevligt där i deras lilla kollektiv. Vill också bo med andra...

I fredags var vi på MF efter skolan å tog en öl för första gången på en halv evighet. Förstår inte varför man inte gör det oftare, det är ju precis vid skolan å riktigt billigt, och numera ser man ju aldrig varandra under veckorna när alla är utplacerade över hela sjukhuset. Sen följde Magda å Mickan med hem å käkade, italienskt med både ost och efterrätt. Vi hade jättetrevligt och det är ju så mycket roligare att laga mat och äta tillsammans med andra. Har funderat på om jag å Magda kanske ska flytta ihop. Mitt kontrakt går ut i april, så jag måste ändå flytta, och det blir ju garanterat både billigare å roligare att bo två. Ska fundera på saken, å se om det är möjligt.

Igår, lördag, började jag dan med spinning på F&S där Ulf var ledare och bjöd in mig på dagens spinn-puls pass. Det var säkert ett år sedan jag sist var på spinning, så det var kul, speciellt med den typen av pass där man kör efter en pulsmätare man har på sig, å således får ett mått på hur hårt man verkligen tar i. Måste nog skaffa gymkort snart, saknar att inte kunna träna när jag vill... På kvällen flyttade jag hem Tyson till Sena som ska ha hand om honom nu veckan när jag är borta. Samtidigt var det middag å förfest innan Intro-gasquen på MF. Vi käkade thailändskt å hade sen en mycket effektiv drinkblandning. Vissa kollade på schlager i vardagsrummet, medan andra (jag) höll mig till de urspårande diskussionerna i köket... Kändes som längesen jag var ute å festade sist, så det blev riktigt roligt. Dessutom var det knökat med folk på MF när vi kom dit, och fullt av massa gamla kursare som det var längesen jag såg sist. Kul kväll med mycket dans.

Såja, då ska jag väl återgå till packandet, även om jag nästan är färdig - å allt fick plats i min snowboardväska + handbaggage. Hurra, känner mig riktigt stolt ;)  Har lite ärenden jag borde se till att hinna med imorron bara. Sånt som att gå på banken, skaffa euro, ta ledigt från skolan...

Alperna - Here I come!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback