Snö å slutspel

Maaassa vitt på backen. Hur underbart som helst! Har gått omkring som på moln hela dan å bara smilat när jag varit ute. Jag firade snöns ankomst igår kväll vid tolv tiden genom att ta på mig täckbyxor å jacka, mössa å vantar å halsduk å gå ut i det fina snöfallet, lägga mig på berget för att göra en snöängel å bara njuta å kasta snöbollar på diverse träd å skyltar. Å allt det fina är fortfarande kvar, hoppas det stannar hela vintern...

Idag var det sista matchen för KFUM Grimsta, trist men sant. Vi har varit alldeles för få, å för många har hoppat av, så det finns ingen utväg mer än att lägga ner laget. Egentligen skulle vi inte ha spelat idag heller, men vi var för sena med att ställa in, så det skulle kostat oss 1700 spänn. Istället åkte vi fyra som kunde spela ut till Bromma för att bli förnedrade av serietvåan. Trodde vi ja. Istället blev det en riktig match med helt klart allas bästa insats den här säsongen, å trots att vi var fyra mot fem så vann vi första perioden med 18-6, ledde med fem poäng i halvtid å förlorade surt med endast tre poäng, 58-61 efter fulltid, efter en missad trea av mig med 15 sekunder kvar... Argh! Fast jag satte nytt poängbästa med 30 p, å det kändes faktiskt som seger. Gissa om våra motståndare blev sura, förstår inte vad de sysslade med som inte sprang slut på oss direkt, de hade dessutom en bänk på 5 spelare att byta med, men, men... Vi var grymma helt enkelt å satte allt. Synd att vi måste lägga ner... =(

Skola imorron, Helsingfors tis-tors å nu bara två veckor kvar till jag får åka till Alperna =) Lääängtar galet mycket!

Kommentarer
Postat av: elin m

hej carro... hamnat är via Hanna, har läst lite då och då... kul att läsa om hur du har det, hoppas du mår bättre (hanna har berättat, läskigt det där).... förstår att du längtar till alperna..... själv blir det åre en sväng om 2 veckor, och sen ska jag upp och jobba v.9-11. Flyttar ner till er i sthlm 1 aug.....hälsa familjen när du pratar med dem...
ha det kanonbra!! /elin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback