Ny bostad igen

Kom precis hem efter en hemsk akutenkväll, tror det slogs nått slags nytt rekord i patientantal, eller så kändes det bara så eftersom jag var i triaget och fick träffa mertalet... Ska gå å sussa snart, börjar nämligen sju både imorron och på söndag, vilket jag inte förstår hur jag ska orka med... Mornar är ju inte min grej liksom...

Imorse blev det också en tidig morgon då jag tog tåget ut till Arlanda och mötte familjen halv nio. De skulle boarda för att åka till moster i Italien, och jag såg min chans att bli med bil en vecka. Passade på att städa och flytta ur Bittans lägenhet som jag bott i ett par veckor, tog mitt pick och pack och körde bort till Magda ör några dagars våldsgästning. Förhoppningen är dock att kanske flytta in i Bromma till veckan redan, Sena bor ju också här, så det kan lätt bli lite trångt. Just nu är jag dock själv, då Magda å Nicke åkt norrut och Sena jobbar natt.

Veckan i övrigt har varit VARM! Men det är skönt att det blev lite sommar i år med. Jag har visserligen jobbat mest, men hunnit med några snabbdopp och soltimmar på bryggan neranför Sös innan eller efter jobbpassen. Har hunnit med att gå ut två kvällar den här veckan med, i måndags som sagt, och sen även onsdan då det blev jobbutgång. Bra uppslutning, varm sommarkväll, uteservering och alldeles för många glas rosévin, men det var riktigt trevligt. Avslutade kvällen på Kvarnen, där jag inte riktigt vet vad vi gjorde...

Helgen lär dock bli lugn med tanke på jobbtiderna... Nu ska jag börja gå och sova. Najti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback