Sundsvall - lika intensivt som alltid

Jag var hemma i helgen. Passade på att lifta med familjen som jag plockade upp på Arlanda på fredagskvällen, och efter 40 mil blev det ett kärt återseende med repslagarevägens inneboende! Tog med mig Frida å gick bort till Peter som bjöd på coctailparty dagen till ära. Hur trevligt som helst, å vi blev sist kvar. Som vanligt.

Det var drakbåtsfestival i stan hela helgen, så på lördag gick jag å Martin med mina kära småsyskon (som inte är så små längre...) ner och kollade på paddlingsspektaklet. Passade även på att rea-fynda lite innan jag handlade mat å gick hem å lagade middag för typ första gången på ett halvår. Frida slutade fyra, och innan hon hunnit hem hade både syster, hennes kompis Nils, Mattias och Martin bjudit in sig för middag. Riktig gourmetmat i form av spagetti bolognese, sallad å baguette, också vin såklart. Men middagar på ballis är svårslagna...

Jag och min sambo hade biljetter till Backyard Babies och Takida som spelade nästgårds, så vi lämnade folket vid åtta och gick till Folkets Park för att njuta av lite livemusik. BB inledde helt okej, men dåligt drag i publiken som till största delen (inklusive oss) satt på gräsmattan under halva konserten. Sen klev Takida på och det blev lite annan stämning, lokalband som de är och med ett folkets park uppenbarligen fyllt av takida-älskare. De ÄR ju bra live och att publiken kan alla låtarna gör ju inte saken sämre...

Efter konserten gick vi hem och möttes av Berga. Josefine, Martin å Hasse hemma hos oss. Också ringde Sara och kom förbi! Gick ner till stan, tog en vända i öltältet vid ån, men ramlade sedan bort till Oscars för en kväll på dansgolvet. Sjukt mycket folk ute!

Inledde söndan med volleyboll utanför sjukhuset klockan ett. Jag, Frida, Peter, Petter, Henrik å Patrik spelade nån slags beachvolley, men tempot var inte det högsta då samtliga varit ute kvällen innan. Kul var det i alla fall, och jag passade på att hälsa på inne på akuten också.

Blev på kvällen bjudna på middag hos mamma å pappa. Det bästa med att komma hem... Grillat med färskpotatis och annat gott. Och efterrätt i form av lingonparfait å nötrån. Mums. Promenerade sen till Matthis för filmkväll med honom å Martin, köpte smågodis på vägen å såg sen Daredevil (som jag tydligen redan sett, men det gjorde inte så mycket då jag somnade till slutet...).

Slut på helgen. Åter till Stockholm med bussen måndag morgon och in i jobbvardagen igen. Men det är kul, jag gillar att jobba och förstår inte hur jag ska fördriva två dagar nu då jag är ledig...

Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback