Utsprungen

Gud vad skönt! Har precis kommit hem (som i hem till Magda och Nicke där jag för tillfället bor) efter en lång och slutkörande löprunda. Har saknat det här tillståndet man är i efteråt, tröttheten i hela kroppen och den sköna känslan av... friskhet kanske? Det blev ungefär dubbelt så långt som jag tänkt mig, då jag aldrig hittade vägen upp till bron mellan årsta å söder, utan fick ta liljeholmsbron istället, men det är väl lika bra att köra ordentligt på en gång? Var dock nära att börja gå vid tre tillfällen, men körde på hela vägen till porten, dryga milen. Nöjd!

Sitter här nu nytränad, nyduschad och nyäten och ser sex and the city med ett halvt öga. Sena jobbar kväll och Magda och Nicke är ute på middag, så jag har hela lyan för mig själv.

Hann slänga ett öga på pridetåget i lördags, men har annars jobbat mest hela helgen och veckan. Det har varit sjukt mycket på jobbet. Korridorerna fulla och man springer arslet av sig för att hinna assistera, ta prover, odlingar, hjälpa gamlingarna, osv... Nog för att jag föredrar att ha lite stressigt och mycket att göra, men jag tycker synd om de som bli liggande i timme efter timme. Synd om de verkligt sjuka vill säga, det finns ju en hel del som kunnat söka vård på annat håll än akuten, därav de långa väntetiderna...

Så jobb hela veckan, utom i måndags då jag var ledig. Tvingades dock tillbringa den dagen sjuk själv hemma på soffan i horisontalläge. Jag, som har en mage av stål, åkte på en rejäl släng av matförgiftning (ironiskt efter 4 månader i sydamerika utan märkbara problem). Är 99% säker på att boven var turkburgaren (ursäkta inkorrekt benämning) på söderhallarna som jag käkade i lördags. Den var i alla fall jättegod, så jag avskräcks inte, men blev liggandes ett drygt dygn endast sippandes egenblandad vätskeersättning av 1,5 l vatten 9 tsk socker, 1 tsk salt och lime. Yummy...

Jag har ju haft lyxen att vara med bil i veckan. Den har utnyttjats bl a till att hämta hem min nyinförskaffade cykel som jag hittat på blocket. En blå pärla från Värmdö som är min nya kärlek! Passade även på att åka och storhandla igår och i eftermiddags var jag och Sena och lämnade de sista väskorna ute i Bromma. Nästa fredag flyttar vi in!!

Imorgon landar familjen igen, och jag passar på att lifta med dem hem till Sundsvall över helgen. Måste ju ändå köra ut bilen till Arlanda, å då är jag ju nästan halvägs hemma redan... Blir kul att träffa kompisarna igen och Frida skulle fixa biljetter till Takida och Backyard Babies på lördag.

Ska sova nu, börjar sju imorgon... Najti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback