Parkteater

Min lediga fredag! Vaknade tio först, men kände mig inte alls utvilad så jag sov ända till halv tolv. Lyxigt. Tog sen en riktig långpromenad från St Eriksplan, genom stan och ut och runt Djurgårn och tillbaka. Ganska mör i benen därefter och var tvungen att stanna och käka sushi på vägen...

Efter en snabbisdusch och ombyte, åkte jag tillbaka till Djurgårn för att möta Nicke "Under Eken". Parkteatern har gratiskonserter hela sommaren och denna veckas tema är singersongwriter ute på djurgårn. På scen stod först the Aristocrats, ett NY-band med countryinfluerad jazzliknande musik och sen kvällens höjdpunkt - Lars Demian. Magda kom och joinade oss efter hon slutat kl 18 och vi hade picnic till Demians klockrena texter som nästan får en att sätta i halsen ibland...

Tog båten till slussen och hängde sen resten av kvällen på Södra teatern, drack ett par caipirinhas och dansade loss på dansgolvet bland den härliga blandningen människor som alltid är där.

T-banan hem och nu ska jag sussa. Förvånandsvärt trött med tanke på min mega sovmorron imorse. Men jag börjar 14 imorron, så det blir ännu en sleep in. Skööönt!



Träning: +3h promenad.
Kost: Yogurt m pumpakärnor å linfrön. Morotsjuice. Sushi. Baguette med salami, brie tomat och sallad, nätmelon, serranoskinka, sharonfrukt, vindruvor, physialis, 2 chokladbitar, 1 mellanöl, 3 glas rödvin, 2 caipirinhas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback