Jobbhelg

Ännu en jobbhelg avklarad, men man hinner med rätt mycket trots jobb lördag-söndag. Det är nästan så det är skönt att vara på jobbet så man känner att man uträttar nånting vettigt om dagarna. Igår tog jag en efterlängtad sovmorron efter utekvällen med Magda. Tog sen en långpromenad innan jobbet och tillbringade kvällen på medicin. Inte så apmycket att göra som det brukar, men det räcker och blir över i alla fall.

Hörde sen när jag slutade av mig till Jonathan som skulle vara ute. Det slutade med att jag mötte upp honom, Svensk, Brandt, mfl på Trädgården på Kungsholmen, drack ett par öl å snackade lite skit. Trevligt att träffa dem igen, och perfekt med gångavstånd "hem".

Kom hem runt två, och började nio idag så strax innan åtta var jag ute traskandes över västerbron igen med ett ovälkommet skavsår. Har varit i triaget hela dan, vilket var riktigt slitsamt för skallen så det var skönt när jag äntligen fick gå hem där runt 17-tiden. Traskade bron åt andra hållet och till Vanadisplan där det var utlovat basket. Massa folk (bara killar såklart... Finns inga tjejer som spelar basket i den här stan??) på plan, några av grabbarna från KI, men även en hel bunt nya ansikten. Spelade 4-4 helplan i en och en halv timme innan det fick vara nog. Fruktansvärt ont i skavsårshälen och det kändes att det var ett tag sen man spelade, men askul som alltid! Är dock otroligt irriterad över min hosta som bara vägrar försvinna. Jag brukar ju aldrig vara förkyld mer än max 3 dagar...

Har nu sett söndagsfilm, en såndär tjejjig sak (27 dresses) och alldeles lagom mood-ig. Har snackat med mamma å pappa på telefon och bestämt mig för att åka hem nästa helg, jäääj! Och då kommer lillasyster hem från Staterna med, ska bli så kul att se henne!

Nä, nu måste jag sova, börjar pisstidigt imorron klockan sju. Döden!


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Aaah va kul att du kommer hem! Ska bli saa kul att traeffa er alla daer hemma :) Ha en bra vecka, kramar i massor <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback