Grus i ögonen.

Måndag och tisdag blev det jobb till 01, och med min dåliga självdisciplin när det gäller att gå och lägga mig, kom jag inte i säng före halv tre nån av dagarna. Har sovit dåligt dessutom på nätterna. Är det inte Tyson som jagar mina tår så är det ljuset ute som helt förstör min mat-och sovklocka eller för många tankar som flyger omkring i skallen.

Har detta till trots haft en aktiv eftermiddag som började med middag med mamma, pappa och farmor på Stadshuset. Sen en tur hem, och några timmars struntprat ute på ballis innan vi ramlade ner på gatufesten. Strosade runt och kollade på folk, och både jag och Frida förundrades över vad många fina svenska killar det finns - kanske det enda som saknats i sydamerika. Slutade kvällen i Oscarstältet där vi dansade (läs: skuttade) och sjöng (läs: skrek) till Smalare än Tord. Alldeles lagom kväll och en bra mjukstart inför kommande tre dagar. Känner mig nu faktiskt inte så speciellt trött, men grusig i ögonen.

Dagen på jobbet har varit allt annat än bra. Enormt mycket att göra och man känner sig så hjälplös ibland. När gamla människor som egentligen borde gå rätt fort att handlägga får vänta alldeles på tok för länge. Det känns inte mänskligt. Var felet ligger är oklart. Kanske är det en blandning av ett överbelagt sjukhus, lokaler som är för små kapacitetsmässigt, för lite personal och för många "för friska" patienter som tar upp onödig tid... Men jag vet inte.

Hade en konstig känsla när jag slutade idag. Som om huvudet var alldeles tomt och för första gången nånsin kände jag gråten i halsen pga jobbet... På väg hem nerför backen rann tårarna. Skyllde på vinden... Jag brukar faktiskt inte beröras på det sättet, så jag blev förvånad över min reaktion. Det var egentligen inget särskilt som utlöste det, bara känslan av att vara otillräcklig. Det och en kombination av trötthet...

Imorgon är jag ledig, och det ska bli så skönt! Första gången jag känner att jag verkligen behöver det. Vi ska ut till stugan på dan, och sen börjar väl den riktiga gatufesten på kvällen. Fast jag jobbar fredag...

Nu blir det sova. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback