Sundsvallsbesök

Här sitter jag å käkar snabbmakaroner och har precis sett två avsnitt av Sex and the city. Hostar som en idiot ända sen jag kom hem. Eller rättare sagt sprang hem. Första löpturen på ett par veckor, eftersom den här hostan bara vägrat ge sig. Är nu så sjukt trött på att vänta ut att den ska försvinna, att jag bestämde mig för att göra som jag brukar - träna bort den istället. Just nu känns det dock som att lungorna ska komma upp igen, men vänta bara...

Fick i måndags kväll ner Martin på hoj på besök och han åkte imorse. Det har verkligen varit jättekul! I måndags var vi på bio å såg Hancock. Jag älskar ju superhjältar, å blev inte besviken. Gick sen förbi Café 60 på vägen hem och drack te.

Gårdagen var en minst sagt effektiv dag. Klev upp efter nio och åkte bort till Magda på brunch. Hon hade bakat supergoda scones å vi åt och satt å småpratade i hennes kök tills hon var tvungen att gå till jobbet. Vi gick då vidare till söder, köpte hatt till Martin å nya glajor till båda å knäppte turistbilder. Käkade sushi- och kinabuffe på Drottninggatan och intog öl nr 1.

Gick därefter bort till Djurgården och Skansen. Kollade in akvariet med favoriterna surikater och lemurer. Och Doris-fiskarna förstås. Tog en sväng förbi alla de andra djuren, men de gömde sig rätt bra som vanligt. Nackdelen (??) med svenska djurparker - att djuren kan välja att inte visa sig. Men bra såklart. Vi såg i alla fall älgarna och kuk-sälen.

Eftersom det var tisdag så var det ju även allsång som vi bara var tvungna att stanna och se. Fördrev tiden med att käka lunch, dricka öl nr 2 och 3, äta mjukglass, kolla på pensionärerna på dansbanan, dricka vin å njuta av det superfina vädret innan Lundin klev på scenen och sändningen började klockan åtta. Gullan Bornemark, Andra generationen, Adam Tensta, Veronica Maggio å paret Harrysson underhöll och vi jobbade hårt för att komma med på bild i "Shades-on" style.

Gick strax innan det slutade för att inte konkurrera med 20 000 andra om plats på Djurgårssfärjan... Åkte till söder och hittade ett lagom sunkit hak med billig öl (nr 4-6) och fick sällskap av Magda när hon slutat, samt Oscar. Supertrevlig dag rakt igenom! Började promenera hem efter tolv nångång, men ändrade transportsätt vid Hornstull och tog bussen sista kilometrarna hem. Tror det uppskattades av fötterna...


Har nu jobbat hela kvällen på ortopedakuten. Har inte varit där nått sen jag kom tillbaka till Stockholm. Fullt upp som vanlig, men kul med alla gipsningar å sutureringar så tiden flyger iväg. Två dagars jobb kvar nu, sen åker jag hem över helgen. Längtar!

Stort grattis till lillebror som fyller 23 år idag. Hip hipp HURRA!

Puss å hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback