Till lillasyster:

Fick påbackning av lillasyster som vill ha nyheter hemifrån, då hon i sex veckor befinner sig borta i det stora landet i väst alldeles själv. Bra gjort, tycker det är super att hon åker då det i mitt tycke inte finns något bättre man kan göra än ge sig ut i världen.. Så, för dig - lite glimtar hemifrån:

Jag har ju jobbat en hel del, men mitt sommarschema är riktigt bra! Dvs inte så många tidiga mornar och ledig midsommar och gatufestkvällar. Kunde inte gjort det bättre själv, förutom min sista helg hemma då, då jag tydligen ska jobba fre-lör-sön =/

Har inte träffat familjen så mycket, mer än nån middag hemma och sprungit in i mamma å Fredde på jobbet. Ska boka in nån hemmakväll snart.

På midsommar var vi i Martins stuga hela gänget och Magda och Nicke kom upp. Börjar bli en riktig tradition, och vi hade lika trevligt som alltid, även om det nog var det mest städade året hittills. Vet inte om vi börjar bli vuxna, eller var felet ligger... Jag och Frida stod för all matinköp- och lagning, och vi kan väl bara säga att vi överträffade oss själva som alltid. Började med sillunch inklusive Bergas nyfångade lax, smörgåstårta (kanske den finaste nånsin), snaps å hela kittet.

Dan förflöt sen med bad i tunnan å sjön, allsång, försök till krocket, drinklekar osv. Åt jordgubbstårta (polackfri) och grillade till middan, och sen vickning sent på kvällen. Och allt förflöt utan några som helst skandaler - kaka till oss! 

What else... Har ju kollat på fotboll såklart och hade fest hemma hos oss på midsommardan med kravet att alla skulle hålla på ryssarna i kvarten, vilka också vann såklart. Det var rätt lagom uppslutning, inte minst med tanke på allas tillstånd sen dan innan. Planen var spontanutgång, men vi kom aldrig så mycket längre än till nån fest i villorna vid IP.

Hade jobb-ölning i torsdags med nytt rekord i deltagare. Jag stod såklart bakom idén och med entusiastiska medkumpaner lyckades vi lura med över 20 pers till Olan. Såg fotbollen med ett halvt öga (Ryssland förlorade...), snackade och drack desto mer. Kul att träffa folk utanför sjukhuset nångång, i normala kläder... Ramlade vidare till Irish när Olan stängde och blev kvar där till ett nånting. Riktigt trevlig kväll som slutade på okänd mark (och några nya älgar springandes lösa * ;).

Igår hade vi sex-and-the-city-fest. Jag, Frida, Sara, Jossan å en annan Carro samlades hos hos, klädde upp oss i klänningar å högklackat och drack champagne och åt plockmat. En och annan cosmopolitan slank ner det med... Tog sen taxi till bion för att se filmen, vilken var ungefär vad jag förväntat mig. Lång dock så vår medhavda öl och cider tog slut ganska snabbt. Klapprade vidare ner till Oscar efteråt, där Carro fixat in oss på gästlistan. Det var open mind-kväll och rätt mycket folk. Vi tog oss ännu en cosmo i baren å tillträdde sen dansgolvet. Tycker inte om att dansa i högklackat, men måste man så måste man. Svängde runt tills trampdynorna värkte och stället stängde vid tre och jag irrade bort mig till samma ställe som kvällen innan.

Annars då... Har varit hem och hälsat på farmor i veckan, käkat raggis och fått en försenad födelsedagspresent i form av två endagarsbiljetter till Gatufesten. Mer än välkommet!

Har inte riktigt kommit igång med träningen, mer än vardagsmotion till och från jobbet, några timmar på gymmet och ett par försök till löprundor, men det går trögt... Tänkte försöka få ihop ett gäng till basketplan inom kort. Börjar bli abstinent.

Tiden rinner iväg som vanligt. Bara två veckor kvar i stan innan det blir back to Sthlm. Känns lite konstigt, men man är ju snabbt anpassningsbar, så det lär väl ordna sig.

Så, that's it for now. Sitter nu och väntar på att det ska sluta regna så jag kan promenera upp till jobbet. Jobbar till halv tolv ikväll, och hade tänkte hinna träna nått innan.

Ciao!



*internskämt från norrländska skogarna

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

tack foer uppdateringen, den var efterlaengtad! :) Laater som att du har de ganska saa bra, aa 2 endagars till gatufesten laet ju inte saa illa :P Du kommer alltsaa inte vara hemma naat naer jag kommer hem? :( Synd.. men du faar ha de saa jaettebra och fortsaett uppdatera! Kisses&Hugs <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback