Dygnsrytmsrubbning

Jobbade igår kväll till 23.30. Lagomt segt pass - åtminstone när man inte fått hela sin skönhetsömn natten innan. 20 minuter innan jag kliver av ringer dock Frida och säger att hon, Berga och Josefine står utanför för att hämta hem mig :)  Bra sambo man har! Vi åkte hem till oss och blandade caipirinhas, mm som vi smuttade på en timme, och sen var tröttheten som bortblåst! Kom istället på den brillianta idén att gå ut -  det är ju ändå lördag. Sagt och gjort, vi knatade in till stan och Olan, där vi träffade på Martin å Matthis och intog snabbt dansgolvet som vi regerade fram till stängningsdags. Älskar spontankvällar!

Sov minsann till halv tolv imorse, vilket var otroligt skönt. Tror bestämt jag hade lite sömnbrist (man ska sova på nätterna!). Frida var lika trött hon, så vi låg och slöade i sängen en halvtimme och betraktade Tyson som slickade på Fridas klockradio i säkert en kvart. Ibland undrar man vad som rör sig i den kattens huvud... Vi hade Martins bil på lån, så vi uträttade lite måste-göran (som att lämna tillbaka Fridas kläder i hooden och svänga förbi höjdgatan för att slänga in mina kläder i tvättmaskin). Insåg sen vid halv två att vi inte käkat frukost, så vi hämtade upp Martin å Matthis och tog med medköpt matsäck och picknickade. Valet av stället var kanske inte det mysigaste, men eftersom jag började jobba halv tre, fick det bli vid helikopterplattan utanför akuten. Vi var i alla fall de enda. Och sällskapet är ju det viktigaste.

Har sen jobbat kväll. Hade tur och fick byta bort min placering på AO mot medicin. Rätt lugn kväll, så jag har struttat runt lite där det behövts istället och därmed haft fullt upp. Tål verkligen inte att ha för lite att göra, det är så frustrerande. Kom hem och såg slutet av Em-finalen som Spanien tog hem med rättvisa.

Imorgon och tisdag jobbar jag 17-01, så jag vill inte gå och lägga mig för tidigt. Och sen skadar det ju inte att vara inställd på gatufest-dygnsrytm, även om kvällar aldrig brukar vara några problem - nattmänniska som man är. Hade nu tänkt ägna lite vakentid åt att lägga upp kort på facebook, men självklart så krånglar uploadingen. Tänk vad grinig man kan bli för så lite... Kanske ska göra ett försök till innan sängen. Eller leka med Tyson som verkar tro att hela världen är emot honom såsom han attackerar allt från leksaksråttorna på golvet till fåtöljen och diverse låtsasspöken...

Kommentarer
Postat av: q-biq

2008-06-30 @ 08:27:00
Postat av: q-biq

Hyffsad nostalgi va :)... Vi tänkte köra en kräftskiva där uppe i början utav Augusti, är du i stan? Kram

Postat av: Lillasyster

Bra att du uppdaterar syster! Dock saa gillade jag din gamla design baettre.. :P (Om du undrade liksom) Haerligt att hoera att allt aer bra med dig! Pussar och kramar <3

2008-07-01 @ 03:05:52
URL: http://vebban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback