Hossegor

Nylandad för jag vet inte vilken gång i ordningen senaste tiden, men nu är det dessvärre sista gången på ett tag. Har tillbringat en vecka i Hossegor, Frankrike, där surfing stod på schemat. Eller försök till surfing ska man kanske säga. Har tragglat och paddlat och tumlat runt i vågorna åtskilliga timmar för att försöka komma en bit närmare mitt mål att lära mig surfa. Alltså lära mig surfa. På riktigt. En lång väg kvar att gå, och jag är tveksam till om jag är så mycket närmare målet, men skam den som ger sig...

Lämnade alltså Sverige för en vecka sedan för att njuta av min enda lediga vecka i sommar. Vi var en bunt på 11 noviser (däribland jag och Elin) som åkte ner och tillsammans med de s k lägerledarna (låter lite scoutaktigt) delade vi ett riktigt härligt hus med pool och världens största öppna spis och gångavstånd till stranden. Mycket plaskande i vågorna blev det, varvat med tid vid poolen och på stranden, shopping inne i byn, och sköna kvällar med god mat, öl, fotboll och ett par utevändor.

Är riktigt nöjd med veckan, men hade hoppats på att åtminstone komma ihåg tillräckligt för att kunna stå på brädan ordentligt, men tydligen satt det inte alls kvar utan det var bara att börja på noll. Suck. Jag måste nog som sagt flytta till Rio...

Så, hemma igen, och snart kanske jag kan pusta ut lite, det känns som att tiden sen jag kom hem från SA har varit så hektisk. Sista dagarna innan avresa skulle såväl jobb på SÖS som förrådstömning från Kungsholmen hinnas med, samtidigt som jag ju skulle hinna träffa så många som möjligt innan sommaren skingrar alla vind för våg. Och väl hemma i Sundsvall blev det tre dagar av intenstivinskolning på akuten mellan 7-21.30 för att kunna få ledigt veckan som var...

Men det var det värt, och nu kanske jag kan få nån ordning på tillvaron igen... Imorgon blir det nog flytt till Frida, sen jobb i veckan och dags att börja ladda för midsommar till helgen!



(Parentes: var ju tvungen att bryta min livsstil under resan, så det är bara att börja om med start NU för en månad framåt...)

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Haerligt att hoera att du hade en bra vecka daer borta! tycker uppdateringen haer aer lite daalig, vill ju veta hur du har de nu naer jag inte traeffar dig naa :) Kisses&Hugs!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback