Arg, ledsen, förbannad...

Det är inte min dag idag...

Jag kände det när klockan ringde imorse klockan sju och ögonen bara ville sluta sig igen. Jag hade varit duktig och ställt klockan trots att jag jobbar kväll, med planen att komma iväg och ta de där kontrollerna jag borde... Istället vände jag på mig och somnade om till tio... Så skönt.

Gick sen för att hämta ut min cykel från verkstan, men möts av det hårda beskedet att cykeln är ett vrak och att jag borde köpa en ny. Jag är säkert jättefånig, men det kändes ungefär som om de sa till mig att avliva min katt... Förvånad över min egen reaktion, blev jag alldeles tårögd och stammade fram att jag minsann haft min cykel sen jag var tio. Tjejen i kassan såg förstås att jag blev upprörd, och försökte släta över det, men jag bara mumlade nått till svar, torkade mig i ögonen och tog med mig min älskade räser ut och cyklade till jobbet.

Jobbade sen på kardiologakuten hela kvällen och efter att jag slutat halv tio kom chock nr 2. När jag kommer ut från Sös och ska cykla hem, så finns ingen cykel kvar. I alla fall inte min. Om möjligt än mer upprörd än efter morgonens dråpbesked letar jag en stund, men kan bara konstatera att den är borta. Stulen. Kidnappad. Arg, ledsen och förbannad omvartannat promenerar jag hela vägen hem till Huvudsta istället och ringer och beklagar mig hos X antal vänner längs vägen. Kom hem och hällde upp varsitt glas vin åt mig och Sena som tröst...

Min fina cykel... Vi som varit ett radarpar i över 15 år. Borta. Kanske att den rymde efter morgonens dödsdom? Suck. Förstår inte hur jag nu ska transportera mig de dagar jag har kvar i Stockholm. Hur gör folk som inte cyklar? Tur jag har nya springskor i alla fall...

Morgondagen kan ju inte bli annat än bättre...

Förresten, om det är nån som har en bil eller känner nån som har en bil som jag kanske kan få låna på söndagkväll eller måndag, så säg JÄTTEGÄRNA (vattenskalle!) till. Jag måste tömma mitt förråd på Kungsholmen innan jag åker till Sundsvall nästa onsdag. Bärhjälp är också välkommet...



Dag 9
Träning: (ofrivillig) Promenad ca 12km
Kost: Mate, yogurt, hallon, banan, kalkon, gurka, yogurt, satsumas, äpple, kaffe, fisk, vin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback