Att bo eller inte bo...

Jobb 10-18, verkligen jätteskönt pass med tanke på morgontiden, men det får man ju äta upp under den långa eftermiddan... Sista dan på inskolningen imorgon, så från och med fredag jobbar jag själv. Efter jobbet åkte jag och Sena ut till Nockeby igen, den här gången med Roger - den tredje parten i vårt blivande minikollektiv - så han också skulle få se kåken och träffa L. Huset är ju verkligen perfekt, men återigen - avståndet?!

Efter att ha vänjt sig vid tanken och kollat upp olika SL-alternativ, så börjar dock tanken inte kännas så främmande längre. Snarare tvärtom. Jag tror vi kommer få det super därute, och nu lutar det verkligen åt att vi ska ta det! Vi kom överrens om att sova på saken till fredag och sen bestämma oss, men som sagt... Har väl mer eller mindre redan gjort det, bara finslipandet av några mindre kontraktsdetaljer kvar.

Vi kommer troligen inte att flytta in förrän augusti nångång, då vi alla flyr storstan under olika perioder i sommar, men ändå! Efter ett år (minus en vecka) som bostadslös, kanske jag på fredag har en adress som jag kan kalla min igen =) Och bäst av allt - jag slipper bo själv!


Har känt mig alldeles glad idag, en sån skön känsla i hela kroppen som jag inte riktigt kan sätta fingret på, men typ som att vara nyförälskad. Härligt som omväxling till alla trassliga tankar som kretsat sen jag kom hem. Jag tror det är för att jag äntligen vet vad jag vill. På flera plan... Eller som de säger i lätta-reklamen - jag har bestämt mig!

Nu måste jag sova. Börjar jobba om exakt 6 timmar och 45 minuter... Najti!





Dag 3
Träning: Promenad till jobbet (8km)
Kost: Fil, banan, jordgubbar, kaffe, kycklingsallad med avokado och quinoa, laxsushi, mate.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback