Basketpremiär!

Sommaren är här!

Vilken skön dag. Jag började med att åka ut till Hanna runt lunch (dvs efter att jag vaknat vid elva) och vi tillbringade åtskilliga timmar på hennes balkong där solen låg på. Iförda bikinis på varsin trästol lapade vi sol med jämna vändningar, drack kaffe, käkade mat och svepte säkert 7 liter vatten tillsammans. Härligt.

Hoppade på tunnelbanan framåt eftermiddan och åkte till Roslagstull där första försöket till att styra upp utomhusbasket hade påbörjats kvällen innan av mig och Elin. Och vilken fullträff! Petter hade snubblat på värsta planen där gömd bland husen. Fyra korgar och fullstora planer med linjer på nått slags gummigolv. Kanon! Enda nackdelen är att den även utnyttjas som fotbollsplan, men kidsen försvann rätt snabbt när alla stora grabbar började droppa in...

Fick bättre uppslutning än vad man kunnat vänta sig, nästan allt KI-folk och några jokrar på det: Jag, Hanna, Elin, Linus, Marco, Mili, Hampus, Rob, Eddie, Petter, Marco nr2, Challe och Richard. Så det blev ett par timmars helplanspelande i värmen, fortfarande med en Carro ur form, men det tar sig sakta men säkert.

Planen är att spela igen på onsdag kl 18.00. Be there! ;) Kommer dessvärre missa basketen både måndag och torsdag denna vecka då jag jobbar kväll. Skiftjobbandets minussida.

Hemma är kaoset än värre. Har satt på mig skygglappar och vill inte se eländet. Vad som är bra är dock att vi kommit överens med Lars om vårt kommande boende och ska skriva på kontraktet i veckan. Bromma here we come!




Dag 7
Träning: Basket 2-3 timmar.
Kost: Yogurt, banan, äpple, mate, kaffe, kyckling, wokgrönsaker, köttbullar, keso, avokado, satsumas.

(Tänk, en hel vecka avklarad och det här går ju som smort! Vem påstår att det är svårt att hålla en viss diet?)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback