Första dagen...

... på mitt tillfälliga nya liv!

Usch, gjorde imorse misstaget att ställa mig på en våg (fråga mig inte varför, det är något jag normalt aldrig sysslar med), men snacka om att få svart på vitt vad resande gör med hälsan!

Sjuttionio (79!) kilo. Så mycket har jag nog aldrig vägt (vet ju inte vad jag normalt ligger på, men inte kan det väl vara SÅ mycket?) Så idag har projekt komma iform börjat. Målet är att gå ner till 65, men med tre delmål om fem kilo i taget. Jag har aldrig tränat för att gå ner i vikt tidigare, så det blir en ny erfarenhet, men jag vill ju inte tro att det ska vara alltför svårt, att träna är ju en av mina favoritsysselsättningar. Har även mätt diverse kroppsomfång, vilket nog är en bättre måttstock än vikten, med tanke på ändringar i kroppssammansättning muskler vs fett.

Den stora svårigheten ligger nog i att ändra kosten. Inte för att jag tycker jag äter dåligt heller, det är nog snarare en fråga om mängd. Jag ska försöka gå ut hårt en månad och ta bort ALLT vad socker och kolhydrater heter, förutom frukt då, och försöka att inte äta bara för ätandet skull. Typ äta långsammare och känna efter samtidigt. Man måste faktiskt inte äta upp allt på tallriken, även om det är svårt då jag har 26 års uppfostran att det är så man gör. Jag är ju ingen godismänniska, men det kommer bli svårt att hålla sig borta från popcorn och makaroner, mina favoriter. Fast en månad är ju inte lång tid...

Tänkte föra nån slags tränings/kostdagbok här kanske. För att öka motivationen. Dag 1 av 30. Ska bli ett intressant projekt.


Slutligen - ett stort grattis till min älskade katt, Tyson, som fyller 2 år idag!!!




Dag 1
Träning:
Promenad till jobbet - 8km (1h 40min). Löpning hem från jobbet - 8km (50min).
Kost:
Yogurt, laxsushi, banan, äpple, jordgubbar, köttfärssås, keso, kaffe, mate.




Kommentarer
Postat av: syster

Värst vad syster blivit duktig på att uppdatera bloggen då :P 79kg?!?! skit..de va inte lite du..haha! men att gå ner till 65 var väl ändå lite väl, då väger du ju nästan lika mkt/lite som mig!! :P pussar&kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback