Ledig onsdag

Min enda lediga dag den här veckan, även om den har kantats av sovmornar mer eller mindre varje dag i och med alla kvällspass. Sov ut ordentligt, vilket kanske är det skönaste som finns... Även Sena var ledig idag (eller tog sig ledigt...) och har börjat packa alla sina saker. Magda kom förbi en sväng med flyttkartonger, och jag kan inte påstå att jag är avundsjuk. Denna hopplöshet över alla saker man har och vad man ska göra av det, kan inte låta bli att känna vissa likheter motför mig själv för ett år sedan... På lördag börjar flyttlassen gå härifrån och sen på söndag måste jag tömma mitt Kungsholmsförråd. Jobb, jobb, jobb. Alla händer, armar och ben är välkomna att hjälpa till!

Jag själv gjorde väl inte många knop på förmiddan... Lite nytto/tråksaker som att betala räkningar, göra min drömelva inför fotbolls-EM (tog säkert en timme) och prata med kursledningen inför hösten. Blir termin 8 för mig trots allt, hade ju helst läst nian tillsammans med Magda och Sena, men, men, det kan tydligen inte hjälpas. Får försöka hitta andra pluggkompisar helt enkelt. Jag insåg samtidigt att jag var tvungen att välja det nya påfundet SVK (Studentvalda Kurser) inför hösten, och idag var passande nog sista anmälningsdag, så jag skummade igenom kursbeskrivningarna och och sökte några akut/trauma-kurser som verkade ok.

Sen ikväll var det basketdax igen som jag längtat efter sen i söndags :) Kristian var snäll och lånade ut sin cykel till mig, med förvarningen om att kedjan brukade hoppa av. Visst, tänkte jag och cyklade iväg och hann väl bort till Tomteboda innan kedjan drog första gången. Pillrade dit den igen och hann ca 20 meter till innan den for av igen. Samma procedur, och ytterligare 20 meter... Sen var jag less. Sket i att trampa och stod på pedalen och puttade mig framåt till St Eriksplan där jag mötte upp med Hanna.

Vi gick bort till Vanadis och la oss i solen nån timme innan det var uppslutning på planen och spel för två timmar framåt. Så kul att spela idag igen, det är nått visst med att spela utomhus. Och jag börjar orka mer nu, vilket gör det ännu roligare. Nu är det bara tekniken och skotten som måste övas upp...

Elin erbjöd mig sen att låna hennes cykel nu när min är borta. Så himla schysst, tack så hemskt mycket! Vi gick ihop till Fridhemsplan med min lånade kedjelösa sak, varefter jag tog en springtur över västerbron hem till henne och fick den gröna räsern utlämnad med förmaningen att ta hand om den väl. Cyklade tillbaka för att hämta Kristians bråkande cykel, och lyckades sen med konststycket att cykla hem båda cyklarna med ett styre i var hand. Utan att ramla, men väl så trött i handlederna...

Två dagar kvar innan det stor flyttprojektet drar igång, och jag har äntligen löst mitt bilbekymmer på söndag. Linus är så gullig å lånar ut sin Saab -95 till mig, så det borde inte krävas alltför många vändor. Tack alla som ställer upp, guld värt!

Nu ska jag natta. Sleep tight!



Dag 10
Träning: Basket 2h + lite bonusträning i form av promenad/löpning/cykling
Kost: Yogurt, banan, satsumas, ägg, kaffe, grönsakswok med ägg och keso, avokado, mozzarella, mate



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback