Mindre effektiv lördag...

Sitter här hemma en lördagkväll och dricker bubbel och slösurfar runt utan att ha gjort nått vettigt på flera timmar. Konstigt det där hur lång tid man (jag) kan ägna ibland åt absolut ingenting! Och jag skyller allt på datorn, internet, facebook, msn, you name it. Hade det inte varit för dessa tidsslukare hade jag sett en film, läst en bok eller inte ens fastnat inne...

Jag är ledig i helgen, vilket faktiskt känns riktigt skönt trots att jag bara jobbat fyra dagar i veckan. Det tar på krafterna att gå inskolning, inte minst med en överbelamrad akutmottagning tack vare strejk och stängda avdelningar. Trivs bra i alla fall, så sommaren ska nog bli bra, och snart borde väl strejkandet gå över?

Började min lediga dag med sovmorron till halv elva. Så skönt! Gick upp och såg nya avsnittet av Greys Anatomy, följt av TV4sport där Sena spelade direktsänd match i Gävle! Värsta TV-kändisen ;) Tyvärr förlorade de i förlängningen, men så mötte de ju allsvenska Linköping också...

Fick sen smått panik över att klockan nästan blivit två och jag inte gjort ett jota, så löparskorna åkte på fötterna och jag sprang till Fridhemsplan för att hämta ut Senas cykel från verkstan, men de hade ju självklart hunnit stänga... Suck. Tog en tur till Friskis istället (gratisträning hela maj!) och gymmade nån timme med alldeles för tunga vikter för min dagsform, så det har redan börjat kännas i diverse muskelgrupper... Sprang sen förbi Maries nya lägenhet, där det pågick målningsprojekt, och sen hela vägen tillbaka till Huvudsta igen. Lagom mör i kroppen, egentligen hade jag ju tänkt cykla tillabaka...

Det är väl ungefär det vettigaste jag presterat på hela dan. Sitter nu som sagt i soffan å dricker mousserande vin med Marie, medan vi sitter och småpratar och knappar på varsin laptop i sann 2000-talsanda. Resten av huset är borta för kvällen.

Imorron ska jag göra något vettigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback