Nytt jobb

Efter några sköna och snabbt förbisusande dagar i Sundsvall kom jag tillbaka till Jungfrudansen igårkväll. Kul att träffa de gamla rävarna därhemma igen, även om det som vanligt känns som att tiden stått stilla när man varit borta... Träffade gänget hemma hos Martin två kväller, lekte lite med Frida och inte minst Tyson. Min älskade lilla katt som gått å blivit snobbig villakatt medan vi varit borta. Han såg ut att må så bra och var sig på pricken lik den busiga och gosiga kisse jag lämnade i julas. Får se hur jag ska göra med honom när jag väl hittat nånstans att bo själv, jag kan ju inte klämma in honom i en etta igen... =/

Familjen var sig också lik och härliga att träffa igen. Det är ändå nått visst med sin familj... De höll på att renovera duschrummet innanför "mitt" rum, så det blev till att fortsätta sova på soffan för Carro. Men jag är ju liksom van vid det här laget... Ägnade kvälls- och nattetid till att läsa bostadsannonser tills ögonen blödde, ingen lätt uppgift att hitta sitt drömboende i Stockholm, tror jag ska sänka kraven till noll så kan man bara bli positivt överraskad... Alla tips mottages med glädje!

Idag ska jag gå första dan på mitt nya jobb och det ska bli riktigt roligt att komma tillbaka till sjukhusmiljön! Lite nervöst dock, inte minst inför hösten, då det känns som att jag glömt allt vad medicinkunskap heter. Men bitarna brukar ju ramla på plats relativt fort, och jag har faktiskt hämtat ner akutkompendiet för lite sommarläsning. Får väl se hur det blir med det.

Jag var igårkväll och hämtade hem min cykel, som är i stort behov av avrostning och nya bromsar, men annars rullade fint. Dags att börja vardagsmotionera igen. Plus riktig träning då. Har faktiskt varit ute och sprungit två dagar nu, och även om det går tungt, så går det framåt. Inte minst med tanke på det tre månader långa träningsuppehållet... Målet är att komma i konditionsmässig form och tappa alla extra resekilon nu i maj. Får väl se hur det går, men alla kan väl vara så snälla att låta bli att bjuda mig på godis/glass eller liknande ett tag framöver?

Nu ska jag packa matlådan och stetoskopet, ta på mig träningskläderna och bajka iväg till söder!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback