Trasig cykel, sjuk dag och nytt lag

Igår kväll när jag cyklade hem efter basketen lyckades jag med konststycket att bromsa av en av mina bromsvajrar, vilket resulterade i att cykeln for rätt in i trafikljuset och jag återfann mig själv liggandes i en hög på vägen. Aningens förvånad, men som tur var kom inga bilar och jag klarade mig oskadd. Hellre där än nerför busbacken i Sundsvall...

Resultatet blev att jag idag var tvungen att hälsa på cykel-Tore på kungsholmen igen, men den här gången överlät jag faktiskt arbetet åt honom så cykeln ska vara färdig imorgon. Cykellös var det bara att promenera till söder, men det gjorde absolut ingenting i finvädret. Mötte Elin i Tantolunden och slog följe med henne ett tag innan jag promenerade vidare i solen och så småningom kom fram till jobbet.

Kvällen har varit utan dess like. Nog för att jag hört om de fruktade måndagarna på akuten, men först ikväll fick jag se vad det handlade om på riktigt. Jag vet inte hur många patienter vi hade på medicin, men när jag gick var det runt 20 opåtittade... Rätt frustrerande när man inte kan skynda på handläggningen och måste förklara för alla att de inte är bortglömda eller att man inte kan svara på hur lång tid det kommer ta... Tycker synd om alla som sitter där, men ett hett tips är att inte söka akuten om du inte är riktigt dålig. Speciellt inte måndagar. Jag hamnade dessutom som s k larm-etta hela kvällen, vilket innebär att man springer på alla ambulanslarm som inkommer. Jättekul och lärorikt, men lite nervöst såhär andra dan på jobbet. Hade dock snälla syrror runtom mig så det gick finfint.

Kom ut från sjukhuset halv tio. Heeelt slut, men utan cykel var det ju bara att börja springa hemåt... Det visade sig faktiskt vara vad jag behövde, lite luft och nånting annat att ägna tankarna åt, så det gick över förväntan. Inget jättetempo, men orkade hela vägen de dryga åtta kilometrarna, och var hemma på ca 50 min. Det tar sig!

Sen nånting jättekul; jag fick precis ett mail från Blackeberg Baskets kanslist som jag mailade igår. Jag och Hanna mfl är sugna på att spela i nån av de lägre divisionerna bara för att få lite matcher igen, och eftersom vi spelade med KFUM Grimsta (som laget heter) för två säsonger sen, började jag med att höra mig för där. Idag fick jag då svaret att vi gärna får ta över deras div IV-lag som just nu består av juniorer och ligger sistare än sist i tabellen. Precis vad vi hoppats på, så nu börjar projektet att ragga spelare till vårt nya lag! Säg till om du är sugen på att spela, och vi kan även tänka oss nån slags couchtyp.

Sussning. Godnatt!




Dag 8
Träning: Promenad drygt 8km. Löpning 8km
Kost: Mate, ägg, keso, kalkon, banan, äpple, satsumas, kaffe, fil, mer keso och kalkon, yougurt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback