Mera snö...

...det snöade i måndags och vips blev jag på så ofantligt mycket bättre humör. Allt blev vitt och ljust och jag letade rätt på snowboardkläderna på vinden och gav mig leende ut i snövädret på morgonen för att ha min sista vårdcentralsplacering för den här terminen. Tro om jag blev glad när jag sen slutade och det fortfarande öste ner flingor. Lullade på hemåt, letade rätt på snöskoveln å skottade, gjorde snöänglar, byggde snölyktor och bara njöt. Underligt vad lite snö och vinter kan göra för humöret.

Nu, inte ens en vecka senare finns inte en flinga kvar på tomten. Ge mig tillbaka min snö. Please?

Nytt:
- Har haft en fantastisk vecka på ortopeden, trodde aldrig jag skulle tycka det var så kul med ort-op som det faktiskt är. Och nu väntar två veckor på ortopedakuten som avslutande placering för terminen. Fattar inte att det gått så fort och att det snart är tentadags igen...

- Jag har fått massa gratisbiljetter till SATS, ännu en humörhöjare i novembermörkret. Jag förstår inte hur jag kunna gått en hel termin utan gymkort, men inser ju nu vad mycket jag saknat det (Lärdom: skaffa gymkort direkt efter nyår).

- Det har blivit en hel del basket, och säsongen började starkt, men formen för laget har dalat kraftigt senaste veckorna. Saknar att ha en militant tränare som skäller ut mig och höjer prestationsförmågan...

- Har börjat tentaplugga. Tidigt ute för att vara jag, men insåg nyss att det bara är tre veckor kvar...

- Har skickat iväg en massa ansökningar om underläkarvik till sommaren, och håller nu tummarna för jobb på akutkliniken...


Fan vad ointressant läsning, jag ber tusen gånger om ursäkt. Sitter nämligen uppe och ställer om dygnsrytmen en smula inför imorgon, då jag ska jobba natt på SÖS. Tror jag lägger ner och hittar mer givande sysselsättning än detta dravel... Chop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback