Kommer hem!

Idag åker jag upp till Sundsvall igen. Lyckades få tag i en hyfsat billig biljett på tradera och slog till. 12.30 går tåget, hemma tio i fyra och blir förhoppningsvis upplockad.

Vi var riktigt effektiva igår, jag och Sena. När vi väl kom igång vill säga. Cyklade till Clas Ohlson och köpte massa nödvändigt som rullgardiner, sopskyffel, källsorteringsbehållare, gardinstång, mm. Fick med oss allt på cykelarna, åkte hem och dumpade av det och ut igen till Bauhaus, där vi införskaffade plastgolvsplattor till vår balkong, sophink, duschdraperi och lite annat smått och gått och lyckades även denna gång få med allt på cyklarna. Inte klokt vad mycket man kan packa med fem spännband och god fantasi. Men vi var nog de enda som kom till Bauhaus på cykel...

Jag tog sen en tur ut över mälaröarna på min blixt i det fina vädret, och körde bara fel en gång (öar har en viss förmåga att vara återvändsgränder...), var duktig och hämtade mitt pass från polisen och var sen och spelade basket på KI. En riktig kanondag med andra ord, och väl hemma fortsatte pysslandet med montering av de för dagen nyinköpta prylarna fram på småtimmarna. Så i natt har jag sovit i ett mörkt rum.

Ikväll ska jag gå med bror min och hejja fram drakarna till seger och en SM-finalplats i basketslutspelet i sporthallen. Vad veckan i övrigt har att bjuda på återstår att se. Längtar efter Frida & co som förhoppningsvis kan vara lite lediga i veckan. Jag ska hälsa på min chef inför sommaren på sjukhuset, kanske träffa farmor också tänkte jag ta med finvädret upp. Och på lördag blir en kanondag, dels är det påskafton och godisdag, dels fyller jag år och dels får jag hem David. Längtar!

Nu åter till packningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback