Ännu en helg...

Måndag, och vi är lediga en hel vecka framåt! Det är lyxigt med påsklov. Sitter och försöker läsa lite neurologi i väntan på att Sena ska vakna och vi ska ut på rullgardin- och annat nödvändigt-shopping. Känns sådär motiverande nu när solen åter skiner från en helt klarblå himmel, men om vi är effektiva så hinner man ju med massa mer också.

Igår gjorde jag slag i saken och skulle skaffa en ny laddare till min dator som huxflux slutade fungera här i veckan. Åkte in till Solna C och försökte först på Clas Ohlson, men tydligen kräver min dator en hel massa ström så de hade inte vad jag behövde. Dock fanns 16 Gb USB-minnen för endast 299kr = investering inför Asientrippen! Hittade till slut adaptern på annat håll. För 799kr! Jeeeeses... Men då skulle den tydligen passa alla datorer. Åkte hem för att ladda datorn, men tror du nån av ingångsplupparna passade? Näe, just det. Argh! Testade då min "trasiga" kabel för femtioelfte gången, och vips. Inga problem alls. Förstår mig inte på det här med teknik... Men så sparade jag åttahundra kronor i alla fall. Yatta!

På eftermiddan var det så dags att spela match igen för första gången på typ fem veckor. Som jag har längtat! Lidingö (som vi förlorade med fyra poäng mot i höstas efter en halvhjärtad insats) stod för motståndet i Thorildshallen. Efter en lite ringrostig inledning spelade vi ändå hyfsat. Fick igång rätt bra passningspel stundtals, och lyckades helt okej i försvaret, men så var de rätt långsamma och inte så svårhållna. Förutom att vi släppte deras trepoängsskott alldeles för ofta, och de satte typ allt. Lite skakigt som vanligt i mitten av matchen, och de drog ifrån lite, men slutsiffrorna blev tillsist 57-54 efter en misslyckad helplanspress från deras sida och enkelt snabbt uppspel för oss. Skön vinst, men jag hade kunnat spela minst en hel match till... Var tvungen att gå ut och springa en halvtimme längs vattnet istället för att tagga ner lite efteråt.

Kvällen bjöd på fika med gamla Huvudstagänget hemma hos Marie. Så trevligt så, och Andreas hade gjort sina världsgodaste dubbel-choclate-chip-cookies. Yummy!

Nu är Sena uppe så nu ska vi iväg! Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback