Sunday bloody sunday

Sitter på Rogers rum å passar på att låna TVn nu när han nästan är utflyttad. Skidskytte på TV. Precis som söndagar ska vara under vinterhalvåret. Ska spela match i eftermiddag, så jag försöker återställa vätskebalansen så gott det går. Är uppe i 1,5 liter så den borde vara okej snart, men jag är fortfarande törstig...

Borde plugga, verkligen, men orkar inte. Borde packa flyttlådor också. Egentligen. Men orkar inte. Imorron får vi nycklarna till vår nya lägenhet!! Så under veckan ska vi försöka börja skjutsa över kartonger alla dagar vi lyckas tigga till oss nån bil. Ser framemot att vara inflyttad, men inte lika mycket att utföra projektet...

Jag har nu läst klart all psyk, nästan i alla fall. Bara en vecka nu med beroendeföreläsningar, sen tenta nästa onsdag å sen, SEN blir det ett kärt återseende med de somatiska sjukdomarna igen. Jag jobbade igår kväll, på min kära akut, och alla hjärtans dag till ära fick jag vara på kardiologen. En fantastiskt lugn kväll för att vara Sös och lördagkväll, men bara att tacka å ta emot. Ryckte in på lite andra håll å gick på några larm, fick ta ett par blodgaser å lägga radiusskena innan det började fylla på sig lite mot slutet.

Var ändå rätt trött när jag gick ut från sjukhuset, men hade lovat Marianne, min norska kandidatpartner, att vi skulle droppa förbi på födelsedagsfest på handels. Sagt och gjort, åkte hem till henne i Västra Skogen (som snart är MITT hem) och vidare in mot stan. Tog ett glas vin längs sveavägen i väntan på att middan skulle ta slut så vi kunde komma in, och gick dit runt halv tolv. Det var lite andra kursare där mixat med handelsbratsen (vilka vi såklart undvek att beblanda oss med), och vips så var tröttheten som bortblåst. Spenderade hela kvällen på dansgolvet och hade riktigt kul, så jag var inte hemma förrän halv fyra (återigen, längtar tills vi har flyttat...). Längesen jag var ute å dansade, det är ju faktiskt för roligt. Uppenbarligen drack vi några glas vin till därinne och det i kombination med för lite matintag å sömn känns i huvudet idag, Därav den extensiva vätskeintagningen... Men nästan två timmar kvar innan match, så det ska nog gå till sig. Planerar att vinna stort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback