2009

... det kommer bli mitt år, jag känner det på mig! Två veckor har gått sedan nyår och den otroligt sköna hemmavistelsen som i mångt och mycket bestod av jobb, men såklart även kvalitetstid med de bästa!

Det är konstigt det där, känslan av att allt bara faller på plats och går som man vill. Som att inget står i vägen och livet är fullt av möjligheter. Ungefär så känner jag nu, bara att hoppas det håller i sig resten av året...

Terminen började förra onsdan, och vi fortsatte med vår kurs om initialt omhändertagande vid trauma. En perfekt mjukstart på terminen med intressanta och bra föreläsningar, praktisk träning och ett rakt igenom ett fascinerande ämne. Får mig att vilja läsa mer, så nu ska jag först försöka få till ett projektarbete inom traumatologin under våren, och sen jobba för att komma iväg på utbyte till hösten till nått av alla level one trauma-center i staterna. Har suttit och läst reseberättelser från tidigare utbyten med avskräckande inslag om klinik från 04.00-19.00 + nattjour varannan natt, men det låter i nuläget snarare lockande... :)

Men innan detta har ju jag och Frida på allvar börjat planera vår Asientripp till våren! Grovt sett blir det in- och utflyg till Bangkok, och sen landvägen Thailand - Kambodja - Vietnam - Laos under maj-juni. Längtar som en idiot. Jag fick Lonely Planet boken i julklapp och har så smått börjat tjyvläsa (även om det är mer sport  att vänta tills man är på plats).

Och om två veckor ska vi till Åre några dagar! Längtar efter snön och utomhusdagar, för att inte tala om brädan som står därhemma och skriker om att åkas på ;)

I dagarna har jag dessutom fått klartecken till det sommarjobb jag eftersuktat mest av alla. Hemma i Sundsvall på min favoritarbetsplats, akuten. Och det är verkligen med skräckblandad förtjusning jag ser framemot att äntligen få börja växa in i den vita rocken. Hoppas den passar...

Igår drog basketen igång igen, vi spelade och vann första matchen, även om insatsen överlag sett var urdålig. Jag hade rätt bra utdelning på mina skott, men i övrigt var det avsevärt mycket som fattades... men jag är SÅ träningssugen! Dels basket, men har även dragits in i ett enormt löpsug, och eftersom jag inte har nått gymkort än, är det bara att utnyttja gratisträningsmöjligheten i Huddinge och ute på vägarna. Har även som plan att börja cykla ut till Huddinge när vägarna är mindre isiga (dröjer nog inte alltför länge med den här temperaturen) alt skaffa dubbdäck. Måste bara hitta nån vettig och hyfsat snabb väg, men jag säger bara enochenhalvTIMME med SL! ENKEL väg. Hua... Näe, vi kallar det gratis vardagsmotion istället...

Nu ska jag se på 24 och säsong sju som började sändas idag. Dadadadaaaa!

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Positiv syster, de gillar vi! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback