Psyk

Har gått en hel vecka på mitt nya älsklingssjukhus, Huddinge. Psyk står på schemat, och vi har fått genomgånget alla möjliga beteenden och personlighetstyper under en första introduktionsvecka. Lite krystat ibland, och med rätt kombination av ett flertal normala sinnesstämningar i fel situationer så: Simsalabim!  - har du en psykisk sjukdom!

Det är som att börja en helt ny utbildning, där man helst inte ska tänka så mycket på det man lärt sig de senaste fyra åren om de där somatiska sjukdomarna.

Psykiatri verkar vid första anblicken till stor del vara kategoriserande och definitioner och stundom känns det som att man vill sätta ord och diagnoser på allt bara för att. Men i nästa stund så återberättas ett patientfall, man visas runt på avdelning och får se patientsamtal på film, och inser då vilken tur det är att psykvården existerar.

Nu är det i alla fall helg innan klinikplaceringarna börjar på måndag. Har börjat vänja mig vid tanken på pendeltågstrafiken och letat rätt på studentgymmet ute på campus. Gratis och ett STORT pluss!!

En annan STOR nyhet är att jag och Sena ska flytta i februari. Vi har fått en trea i Västra Skogen, så nu kommer vi tillbaka in i civilisationen igen. All flytthjälp är välkommen ;)

Så, ska sova nu, för imorron kommer Frida ner från Sundsvall över dan, bara för att leka med mig!


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Så de är klart nu att ni ska flytta dit?! va bra! :D Låter som att allt bara flyter på där nere för dig! Fortsätt så! :P pussss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback