Rastlös

Söndagkväll och imorgon börjar termin nio. Känns sådär kul faktiskt. Normalt sett brukar jag se framemot en ny termin, men har hört så mycket negativt om denna, att det inte alls känns speciellt kul. Men så kan man ju bara bli positivt överraskad, eller hur?

I fredags avslutade vi vår trauma-kurs som varit både intressant och kul med engagerade föreläsare och bra praktiska moment. Morgonen började med en tänkvärd etikföreläsning som hölls av ansvarig veterinär på plats, och sen fick vi operera grisar med diverse akuta skador. Fantastiskt lärorikt och nyttigt, men trist att det är slut...

Vi har ingen match i helgen, vilket känns trist... Men jag har början till en ordentlig träningsvärk i framsida lår efter gårdagens långlöpning. Var ute i över två timmar och sprang, målet var hammarbybacken, men jag irrade bort mig på vägen (som vanligt, nångång ska jag ta med mig kartan...) och hamnade nånstans i Enskede istället. Sen dök Globens konturer upp och jag kunde lokalisera mig och vända hemåt igen. Härlig utedag, fint väder och bra musik i lurarna.

Hoppade sen på tåget till Uppsala för födelsedagsfest hos min barndomskamrat, Peter, som flyttat upp från Lund. Lite av en impulshandling, men riktigt trevligt att komma bort och precis vad jag behövde. Blev en hemmafest med mat å dryck å skitsnack, en perfekt kvällssysselsättning. Intog bäddsoffan och stannade över natten och kom hem i eftermiddags. Det är faktiskt inte så långt till Uppsala...

Dagen har varit totalt inproduktiv och därmed astrist. Har tvättat och plockat bort julgrejer. Är rastlös och vet inte vad jag ska ta mig för. Gå ut å gå kanske. Eller se på film med Sena... Nåning i alla fall, det här går ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback