Måndagmorgon...

... och jag börjar inte förrän om en timme! Men jag sympati-gick-upp med David och Sena vid sju och nu har de gått och jag sitter själv och njuter av att kunna ta en lugn morgon, dricka kaffe, äta mackor och kolla på nyheterna på TV.

Jag har haft en riktigt slapp helg. Efter en lugn vecka med vårdcentralsdagar, gick jag ut på fredan för att springa runt Kungsholmen i vad jag planerat skulle vara ett härligt vårväder. Istället snöade det och blåste småspik i ögonen, men det gick ju det med om än oväntat tungt. På kvällen blev det Solna-Uppsala i basket-semifinalen, en alldeles perfekt fredagssysselsättning. Solna vann, så det var ju bra, sämre gick det för Sundsvall som förlorade stort mot Norrköping. Bättre lycka på tisdag! Åkte hem och lagade mat tills David dök upp vid 23-tiden.

Lördan började med brunch på café String på Söder tillsammans med Sara, Sofie och Sofies mamma. Halv elva var vi på plats, redo att hugga in på deras underbara frukostbuffé för ynka 65 spänn! Vi satt i två timmar och moffade allt från yoghurt och leverpastejmackor, till ägg och pannkakor med glass och blåbär... Mums! Typiskt bra start en helgdagsmorgon.

Mätt som sällan förr tog jag en promenad genom stan och bort till St Eriksplan, dit jag blivit ditlurad av Sena. Fick nämligen ett samtal från henne fredagkväll:
"du, vad gör du imorgon på dan?"
"Inget särskilt, vaddårå?"
"Vill du följa med å dricka öl på Helenes Krog klockan två? - Du får femhundra spänn och gratis dricka..."
"tja...."  Man är ju sällan omöjlig. Kanske de mer lättförtjänta pengarna i min karriär, där vi fick sitta och snacka tillsammans med Kina å Anders ett par timmar medan en TV-inspelning pågick bakom oss. Resultatet ska tydligen visas på trean om några veckor...

Jag å Sena som uppenbarligen aldrig dricker alkohol längre, blev båda smålulliga på varsitt glas vin och gick å handlade mat för kvällen på vägen hem. Slog oss sen ner hemma och kollade på heroes innan vi högg in i köket. Massa rotgrönsaker och kyckling, sallad å greenstick m dipp och ostbricka blev reslutatet. Och nått glas vin till. Och kl 20.30 släcktes alla lampor och vi fyllde lägenheten med alla ljus vi kunde hitta - resultatet blev fantastiskt mysigt. Anders och David kom lagom till middan och sen stod Portugal-Sverige för underhållningen resten av kvällen.

Söndan blev om möjligt ännu mer slapp. Jag lyckades somna om vid åtta (efter att ha sagt hejdå till D och sett på Greys anatomy) och vaknade igen först klockan 12! Kan inte minnas när jag sovit så länge senast, men så hade vi ju tappat en timme under natten också. Hanna kom förbi på fika framåt två-tiden, och vi satt och snackade och var sådär lagom produktiva. Tog sen en promenad in till centrum och tillbaka i rätt skönt väder. Hemma till sex och jag gav mig ut på en liten löptur till Sumpan och passade på att köra nån halvtimme styrka hemma. Har inte gymmat på ett par veckor nu när jag haft skola i stan, men imorgon börjar jag ute i huddinge igen och får tillgång till gymmet. Yatta!

Idag väntar sista dan på VC. Imorgon kommer mamma hit på middag och på fredag får vi påsklov!

Nu ska det kläs på och borstas tänder... Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback