Lördagkväll

... och jag sitter ensam hemma i soffan efter en sån där riktigt bra start på helgen. Igår stod först "Motiverande samtal" på schemat, och jag kände en viss skepsis när jag gick dit, men dagen visade sig vara riktigt givade och bra.
Jag tillbringade sen kvällen hos David. Vi premiärlagade sushi ihop, och visade oss vara riktiga naturbegåvningar båda två. Men vem hade väntat sig nått annat... Riktigt gott blev det och mycket mat. Vi visade oss också vara fenomenala på att käka sushi, så allt gick ner under kvällen. Yatta!

Sov idag ut (säkert till åtta, nästan) och käkade frukost och sen hade jag tjingat att få utnyttja garaget till att fixa min Blå Blixten Sixten som jag cyklat ut till bagis igår. Så några timmar av förmiddan ägnades åt vårrengöring och allmän genomgång i det för syftet perfekta mekargaraget. Och så fin han blev! Och kul att cykla på! Så kul att det från Bagarmossen blev en tur till Nockeby för att plocka upp lite grejor, sedan till Västra skogen för att byta träningskläder och sen vidare ut till Frescati där det stod två timmars volleyboll på agendan. Åsså hem sen då, så nu har han fått börja röra på sig igen, min fina cykel. Fortsatte vara effektiv när jag kom hem hit vid halv åtta, och har städat lägenheten och lagat mat så nu sitter jag bara och är sådär nöjd med mig själv, knaprar lite popcorn å har precis sett på Greys anatomy.

Har i övrigt haft en rätt skön vecka. Jag och David var upp till fjälls förra helgen, han för att tentaplugga och jag för att driva på (och få utöva fjällaktiviteter...). Kom fram med tåget på torsdags kvällen och checkade in i Vålådalen. Hade lyxen att få låna bil av Davids föräldrar i Östersund, så det gjorde det lätt att spendera två dagar i backarna i Åre. Helt underbart att få åka bräda igen! Fin åkning, inte minst på lördan när det kommit nån dm nysnö, finns det nått roligare? Dessutom fint väder till större delen av tiden och riktig våråkning i de nedre backarna. Fantastiskt! Att vi sen hade lyxen att få frukost- och middagsbuffé gjorde att det inte gick nån nöd på mig inte... Ägnade kvällarna åt att leka förhörsledare av gamla tentor och att bara få vara. Avkopplande och befriande och jag behöver knappast nämna att jag inte ville åka tillbaka på söndan...

Tillbaka söndag kväll och resterande delar av öronkursen klarades av under måndag-onsdag, innan den avslutades med en liten dugga som gick vägen. Sen hade våra schemaläggare bestämt att vi skulle få vara lediga på torsdan! Sofie bjöd med mig på en för tidig födelsedagspresent i form av ansiktsbehandling m massage i 2,5h, vilket var precis så underbart som det låter. Tack vännen! Vi satte oss sen på ett italienskt café och drack varsin cappuccino och uppdaterade oss om varandras liv nu när vi är på olika sjukhus och inte hinner ses så mycket.
Basket på kvällen, både på KI och sen med Alvik och jag somnade rätt gott därefter... Och det är precis vad jag tror jag kommer göra nu snart, klockan är långt efter läggdags med min nyinfunna dygnsrytm...

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback